סופשבוע בברצלונה – חופשת ביס

אז החלטנו לטוס לסופשבוע בברצלונה. אחרי החגים יש דילים זולים, ובזכות מנהלת המשרד החרוצה, שהודיעה על צאתה לחופשה קצרה, מצאנו כרטיסים זולים וטסנו. כאמור, הילדים בגיל בו אפשר להיעלם לסופשבוע בלי לחשוב כמעט על ה"סידור לילדים", וכרגיל – אני כותבת כאן מהחוויות שלי, עם כמעט אפס שיעורי בית הפעם, דברים שנהניתי מהם. מוזמנות ומוזמנים להוסיף.

סושפבוע זוגי בברצלונה, בלוג רונית כפיר
סופשבוע זוגי בברצלונה, 15 שנה אחרי.

הפעם הראשונה והאחרונה שלנו בברצלונה היתה לפני קצת יותר מ-15 שנה בירח הדבש. חטפתי אז דלקת אזניים מהגהינום (מעדיפה ללדת שוב בלי אפידורל רק לא לחוות את הכאב הזה שוב), ואז כייסו אותי בחנות, וזה לא ממש עזר לטיול. אבל ביקרנו ברוב ה"מאסטים": בית גאודי, מוזיאון פיקאסו ומירו, מונטז'ואיק, לה סגרדה פמיליה ועוד. אחרי זה נסענו קצת לאורך החוף של Costa Brava. כך שהפעם בעיקר רצינו לנפוש קצת באיזי, ושמרנו על הארנק והנייד. וסופשבוע בברצלונה זה אחלה איזי, שלושה לילות, מחמישי בצהרים עד ראשון בצהרים.

המרכז התיירותי של העיר אינו גדול, והטופוגרפיה שלה קלה להבנה בין ההרים למישור ולים. בינהן מקשרים קווי תחבורה נוחים של מטרו, אוטובוסים והמון מוניות (עם שלט ירוק כשפנוי ומספר הנוסעים כשתפוס. למה עוד לא הגיעו לזה בארץ?).

טסנו עם רויאל ג'ורדניאן, שהיו מהממים. טיסה נוחה, אחלה מושבים וארוחה צמחונית מצויינת. התרגשתי מהדגלים על דש בגדו של דייל קרקע.

רונית כפיר ברצלונה
שכנות טובה. Royal Jordanian

ריגש אותי לבקר שוב בירדן, לשתף פעולה עם השכנים שלנו ולהתרגל קצת יותר לשמוע ערבית. היה תענוג גם לראות סוף סוף טיפוגרפיה ערבית יפה ומושקעת בלוגואים מסביב. אפילו הצלחתי לקרוא כמה מילים בשלטים.

סופשבוע בברצלונה, רונית כפיר
ברוכים הבאים לעמאן, אנא המשיכו לטיסת ההמשך

הטכניקה האחרונה שלי להחלטות מהירות היא לחפש ב Booking.com מלונות עם ביטול בחינם. כך אני יכולה להחליט ברגע האחרון, אחרי שאני לומדת קצת על העיר ומה בא לי לעשות בה. מצאתי 3 מלונות במיקומים טובים (הזול בינהם עלה 1200 שקל לשלושה לילות) ובסוף בחרתי ביקר מתוכם, שהיה במיקום מצויין. כי כן, בסופשבוע כזה שווה להשקיע עוד 600 שקל בשביל משהו שווה יותר. כל סופהשבוע הזה הלכנו ברגל, למעט נסיעות רחוקות, אליהן לקחנו מונית (במחיר כמעט זהה לזה שבארץ).

כשמצאתי מלון אני בודקת את המיקום שלו, מחפשת תמונות של החדר ושל המלון, מוודאת היטב את מה שיש בחדר (מיטה זוגית או יחידות, WiFi חינם), מה גודלו (חדר ממש קטן זה מבאס, פחות מ -20 מ"ר) ותמיד קוראת ביקורות. אני בודקת מי כתב אותן, מאיזו מדינה הוא, ואולי מחפשת עוד דברים שכתב, לנסות לראות כמה אנחנו דומים. חפשו לפחות 2-3 ביקורות של אנשים לא מרוצים. לא כי הם אנשים רעים, אלא כי מהן אפשר ללמוד יותר מאשר תגובה של: הצוות היה קשוב ונפלא, המיקום מושלם!!

• חוכמה שלאחר מעשה 1: במלון הזה, למשל, קראתי ביקורת של מישהו שקיבל חדר עם חלון שאינו משקיף החוצה, אלא לפיר פנימי של המלון. כתבתי מייל למלון ושאלתי על זה, והם ענו לי מיד שאכן – זה חדר שפונה פנימה. בראשי ביטלתי את ההזמנה, אבל שכחתי ממנה אחרי יום יומיים, כשביטלתי את האחרים והזמנתי את זה. זה באמת היה החדר שקיבלנו. חדר נוראי, עם חלון שפונה לחלל פנימי נאה של המלון, אבל לא כזה שאת רוצה לראות מהחדר שלך, ובדיוק מול היציאה מהמעליות. קראו את האותיות הקטנות.
רונית כפיר סופשבוע בברצלונה
החלל הפנימי של המלון, מבט למעלה
סופשבוע בברצלונה רונית כפיר
לא לוותר על כניסה בתשלום לקתדרלה של ברצלונה. 7 יורו ששוים את זה.
לקתדרלה יש גם חצר מקסימה. תעשו סיבוב!
ובצד יש מעלית קטנה שעולה לגג. עוד חובה! ואין שם תור כי כולם קמצנים. אל תהיו.

שמעתי שחובה לבקר באולם הקונצרטים Palau de la Musica Catalana , ושצריך לקנות כרטיסים לסיור מראש (18€) וברגע של גאונות אמרתי – אם כבר לשלם על סיור – למה לא לחוות את האולם בקונצרט של ממש? בדיקה מהירה גילתה שיש בדיוק פסטיבל ג/אז בעיר! פספסנו את אבישי כהן ואפילו אסף אבידן (!) אבל קניתי כרטיסים ליום שישי בערב לקונצרט של גיטריסט הפלמנקו טומטיטו עם הפסנתרן מישל קמילו בהופעה מסורתית ממש, שנקראה Spain. כן, הם ניגנו את הקטע הזה של צ'יק קוריאה. הנה וידאו שלו מנגן את זה ממש שם באולם:

מחר, למשל, מנגנים שם דניאל ברנבוים ואנדריאס שיף. שווה מאד לבדוק!

• חוכמה לאחר מעשה 2: הזמנו מקומות זולים יחסית, כי לא ידעתי את מי אני עומדת לראות. טעות. לאולם יש יציע שהוא תוספת מודרנית, ובמקום לחוות את האקוסטיקה המטורפת (כך שמעתי) של האולם המהמם עצמו, ישבנו במקום רחוק, בו כל שיעול ונשימה של מי שיושב לידי הפריעה לי לשמוע את המוסיקה. יש מצב שרמקול אחד לא פעל, והיה לי מאד קשה להתרכז במוסיקה. הנה מפה של האולם. בבקשה אל תקנו ביציע, אלא אם זו הופעה שאתם ממש חייבים להיות בה.
שילוב של אדריכלות, יופי ואקוסטיקה עם מוסיקה מעולה
מבנה האולם. בחלק העליון היציע. אולי שורות ראשונות זה בסדר..
סופשבוע בברצלונה, רונית כפיר.
עוד מבט על האולם

לא הביישן מוצא מקומות מגניבים

הסתובבנו לא מעט, ולמקומות רבים שנראו מסקרנים פשוט נכנסנו. בפינה ליד המלון שלנו עצרתי להסתכל על אדם, שצובע את פיתוחי הברזל של מלון בשחור. הכל נראה כל כך מושלם ומקצועי, שהבנתי שמדובר במלון יוצא דופן. ביקשתי רשות להיכנס ולעשות סיבוב, והתקבלתי בחיוך.

אסור שהשחור יהיה דהוי או מאובק! מחדשים את הצבע

הכניסה למלון היתה מעבר למאה אחרת. כמו תפאורה אבל לא. מעולם לא יצא לי להיות במקום כזה. נשימתי נעתקה. קחו סיבוב עם הסרט הזה במקום.

20161118_110447

סופשבוע בברצלונה, רונית כפיר מלון ריץ
הלובי. ספות קטיפה ירוקות, בהקשר הטבעי ביותר שלהן. גדילי הוילונות שקלו יותר מהמזוודה שלי.

20161118_110627

כשיצאתי, גיליתי שהמקום היה פעם מלון הריץ, עד שנת 1993, ועכשיו הוא נקרא "אל פאלאס הוטל ברצלונה". עדיין זול יותר מחדר קטן במלון בוטיק בתל אביב.

סופשבוע בברצלונה רונית כפיר, מלון הריץ
לא, אין להשיג את הסניקרס המושלמות האלו יותר. בברצלונה לא היה בכלל.

באותו הערב חיפשתי מלון יפה אף יותר, שעליו אני מקווה לכתוב פוסט שלם נפרד. יצאנו שם לקוקטיילים על הבר, והתמונות יצאו חומות מאד, כמו כל המלון..

עוד חוויה שאני ממליצה עליה בחום, שנקלענו אליה בספונטניות מפתיעה, הוא משחק של ברצלונה. חבר שאיחל לי יום הולדת שמח מאוחר גילה שאני בברצלונה וכאוהד בארסה מושבע, הפציר בי ללכת למשחק בשבת. זה היה בחמישי בערב. הפעם לא התקמצנו על כרטיסים (יום לפני משחק היו לא מעט פנויים באתר של הקבוצה במחירים שבין 70-120€).

סופשבוע בברצלונה בלוג רונית כפיר. משחק של בארסה Camp Nou
מקומות מעולים בקאמפ נואו. 95% מהקהל תיירים.
סופשבוע בברצלונה בלוג רונית כפיר, קאמפ נואו
המשחק התחיל קצת אחרי ארבע, והשמש שקעה.

אוקיי, אז המשחק היה אכזבה. כשהוכרזו שמות השחקנים גילינו שמסי וסוארז אינם. ואז הגיעו 95 דקות של בונקר של מאלגה, כל מחצית בחצי שלהם בלבד, עם תוצאה של 0-0. יוסי, ששלח אותי למשחק, עדכן שלא היה כדבר הזה באצטדיון Camp Nou מזה 48 משחקים. הבאתי להם את הנאחס.

בכל מקרה נהננו מאד, למרות שכמות האוהדים השרופים, עליהם בניתי שיעשו שמייח, היתה קצת יותר קטנה ממשחקי הבית של הפועל ירושלים (והלחנים שלהם קצת פחות יצירתיים, האמת). עשה רושם שכמעט כל הקהל, כמעט 100 אלף איש, היו תיירים כמונו. רובם הבינו קצת יותר בכדורגל, אבל תיירים. והמון ישראלים.

סופשבוע בברצלונה בלוג רונית כפיר, מחסן תלבושות
Menkes Bacelona מחסן תלבושות לפי נושאים. שווה.
סופשבוע בברצלונה רונית כפיר בלוג
תלבושות לפי תקופות, ולפי נושאים.

חזרנו בהליכה עם עשרות אלפים וקצת שופינג ברחוב דיאגונל העצום. בין השיטוטים שלנו נכנסנו לחנות שנראתה כחנות צעצועים, ומצאנו עצמנו במחסן השכרת תלבושות ענק ומקסים:

סופשבוע בברצלונה רונית כפיר מסעדות
צבעים עזים בקירות ומנורות צבעוניות מעל. מסעדת Bun Bo
20161119_013851
צבעוניות משמחת במסעדה ויאטנמית חמודה. Bun Bo
רונית כפיר סופשבוע בברצלונה חוף הים
ואסור לפספס את הים. ואם מציעים לכם – תגידו כן למסאז'! אתם בחופשה!

כמות החנויות בעיר כמעט הפחידה אותי. בתור מי שגרה בכפר כבר יותר מארבע שנים, רחובות עמוסים מדי עלולים לגרום לי מחנק או מיאוס.
אפשר לומר שהיה שופינג מבוקר, בעיקר קניות בחנות COS המקומית והתפעלות מסניפים של זארה הום, שמציעים סטיילינג יפהפה ומגוון במחירים שפויים.
אני שוקלת לכתוב פוסט נפרד המוקדש למלתחת בגדי COS שלי, שהתקדמה בצורה יפה מאד בשנים האחרונות. מצאנו גם חנות תכשיטים שהביקור בה היה כמו במוזיאון – צורפות בחומרים מעניינים ומיוחדים.

ברצלונה בלוג רונית כפיר
חנות בדים מאורגנת מאד. המחירים לבדי כותנה מודפסים כמו בארץ.

בביקור הזה לא הספקנו לראות מוזיאונים, ולמעט ביקור קצר במכון אנטוני טאפייס, לא הספקנו אחרים. לפי ההתרשמות שלי המכון מציג תערוכות פוליטיות מעניינות, ושווה לבדוק מה מציג בו, בטח בתור עצירה תרבותית באמצע השופינג של Passeig de Gràcia.

סופשבוע בברצלונה. מכון אנטוני טאפייס. בלוג רונית כפיר
מכון אנטוני טאפייס Fundación Antoni Tàpies הקומה העליונה

את היום האחרון סיימנו בטיול בפארק גואל – מה שקורה כשנדל"ן טוב פוגש אמנות ותכנון מצוין. כרטיסים כדאי לקנות מראש באתר, והביקור הוא לפי שעות. אפשר לאחר עד 30 דקות ממועד הכניסה. קנינו לעשר בבוקר והפארק היה יחסית ריק ממשפחות (וישראלים). הגענו במונית, טיילנו וישבנו לנפוש ולאכול קצת.

סופשבוע זוגי בברצלונה, בלוג רונית כפיר. פארק גואל
פיקניק רגוע בפארק גואל

בגלל שהפארק פונה דרום מזרחה, בבוקר יהיה קשה לצלם את הנופים המרהיבים של העיר והחוף. מצד שני, יש אחלה תאורה לסלפי על רקע המבנים, ורוב הטיול בפארק מסתכם בניסיונות לא להיכנס לאנשים בפריים…

אחלה תאורה לסלפי, כשאתם פונים מזרחה.
סופשבוע זוגי בברצלונה, בלוג רונית כפיר. פארק גואל
מומלץ לקנות כרטיסים לביקור מוקדם בבוקר, כשהפארק ריק יותר.

טיול  מאתגר ונחמד מאד היה אחרי הפארק. יצאנו ממנו ביציאה הצפונית, ורצינו לתפוס מונית למלון, ומשם לשדה התעופה.

אבל בשכונה הזו של העיר אין מוניות, בטח לא ביום ראשון. מצאנו עצמנו בשכונה מקומית מאד, תלולה מאד, בלי מונית לרפואה ובקושי אנשים או מכוניות. צעדנו במרץ בליווי מפות גוגל עד לרחוב שנראה ראשי יותר, כעשרים דקות או יותר, ומצאנו מונית שהביאה אותנו לשדה 45 דקות לפני ההמראה.. לצערי לא צילמתי ברגעים האלו, למרות שאלו היו נופים מקסימים ושונים מאד מהחלק העתיק והמישורי של העיר.

סופשבוע זוגי בברצלונה. בלוג רונית כפיר
בדרך אל שדה התעופה. להתראות ברצלונה

עד כאן ההמלצות הקטנות שלי לביקור בברצלונה. לסיכום אני בעיקר ממליצה לבקר בה (בלי ילדים). אחלה סופשבוע רגוע, קאווה ונשנושים, אמנות ושופינג במחירים דומים לארץ (כולל עלות של מוניות ומופעים), אדריכלות משגעת ואווירה נינוחה וים תיכונית. adéu, עד לביקור הבא!

לפוסט הזה יש 12 תגובות

1. מירב גליס

איזה תזמון! נוסעת עם בעלי עוד כמה שבועות… תודה על כל הטיפים המעולים!

אחלה תזמון!
      ממליצה דבר ראשון לראות אילו הופעות יש בהיכל המוסיקה, ולהזמין מקום שווה! יש גם סיורי אופניים ממונעים בעיר, שלא עשיתי אבל חברה המליצה, שווה לחפש בטריפ אדווייזור – אבל רק למזג אוויר נסבל 🙂
      תבלו!

2. מירי

מהממת שכמוך! תמיד כיף לקרוא פוסטים שלך, והפעם במיוחד – הציף חוויות דומות מהביקור הקסום שלנו בברצלונה לפני חודש (עם ילדים 🙂

3. "חובב כשרות״, שיעשעת אותי מאד 🙂 , נשמע שעשיתם שימוש מושכל מאד בעיר הזו, שהיא עמוסה ולא מרגשת מספיק בעיני.

1. רונית כפיר

ייתכן. שנינו כבר עם העיניים למדריד או ליסבון..

1. יערה

חזרתי לא מזמן מכנס בסביליה והתאהבתי! גם הקונקשן במדריד גרם לי להרגיש ש*זו* ספרד ולא ברצלונה התיירותית, למרות שגם ממנה נהנתי בביקור לפני שנים.
        וליסבון.. איזה וויב מגניב!
        רגע לפני שנכנסתי אלייך לקרוא עברתי לראות מה יש חדש בקוס.. אני אוהבת אותם אבל לא יודעת ללבוש אותם.. אשמח לפוסט! וגם לתמונות של הברזים 🙂

4. נעמה אורבך

פוסט כיפי! זה הזכיר לי טיול זוגי שלנו לברצלונה, ואת המנהג שלנו, גם בטיולים זוגיים אנחנו נוהגים להיפרד לחצי יום, שבהם אני סוגרת את עצמי בתוך חנויות לספרי אמנות ועיצוב (שסימנתי מבעוד מועד) ולא זזה עד שלא מפנים אותי, ואורי ההרפתקן קולינרית – הולך למסעדות או באר טאפאס – ואומר לשף להפתיע אותו במה שבא לו. כל אחד ותחביביו…

1. רונית כפיר

כן, גם אנחנו נפרדים לעיתים.. אבל דווקא לא הרגשתי שהעיר מציעה לי ספרי עיצוב מי יודע מה.. אם כבר היינו נפרדים לשופינג, אבל גם את זה הצלחנו לעשות יחד! שזה שיא זוגי בפני עצמו.

5. חדוה

שלום רונית
    א. איזה כיף. ויופי של תמונות וכמה נעים להיזכר
    ב. עוד המלצה חמה מאוד זה ללכת ביום ששי או ראשון בצהרים (כדאי לבדוק בדיוק) לכיכר שמול הקתדרלה ושם רוקדים SARDANA שזה הריקוד הלאומי של קטלוניה. וזה מרהיב לראות את האנשים והנשים . חויה. (לאוהבי פולקלור בלבד)
    ג. אם את נוהגת לקרוא ספרים על המקומות שאת נוסעת אליהם, 3 ספרים מומלצים:
    1. חמניות עיוורות / אלברטו מנדס. ע"ע 2009
    2. כיכר היהלום / מרסה רודורדה. כרמל 2007
    את שניהם תרגם מקטלונית רמי סערי – וזה כבר עושה אותם ראויים לחלוטין.
    3. מחווה לקטלוניה / ג'ורג' אורוול (שגם נלחם במלחמת האזרחים ואלה הזכרונות שלו)
    ע"ע 2012. ויש גם אחרית דבר של ההיסטוריון אלי שאלתיאל. מעניין מאוד מאוד.
    ואכן הסניף של ZARA בברצלונה יותר שווה מהסניף בירושלים….
    וסופ"ש נעים ולהתקראות

1. רונית כפיר

תודה רבה חדוה על ההמלצות! לביקור הבא (למרות שיש לי הרגשה שזו תהיה מדריד הפעם)

6. מזכיר לי טיול דומה שלי ושל רם, זוג צעיר (לא נשוי וללא ילדים). היה ממש כיף! כיף לטייל איתך שוב, ולחוות מחדש ולהזכר. אנחנו הלכנו למשחק כדורגל ברומא פעם, ולמרות שהמשחק עצמו היה קצת מאכזב (למתעניינים, לי זה לא ממש שינה, האוהד שישב לידינו ממש זעם) היה מאוד מעניין להיות בקהל, ושוב, ממש כיף! אם כבר תיירים וכו'…

שמחה להחזיר אותך לזכרונות זוגיים טובים, יקירתי.
      גם אצלנו המשחק היה מעט מאכזב, גם בגלל היעדר הכוכבים (ריחמתי ממש על כל הילדים בחולצות מסי שהיו שם) ובעיקר בגלל האפס אפס..
      אבל באמת היה שווה. בדיוק מגיבה בבלוג שלך 🙂

כתיבת תגובה

רוצה לרכוש את ההרצאות שלי?

הירשמו לעדכונים

פוסטים לוהטים

טיול ליקוט שירת העשבים רונית כפיר בלוג

שירת העשבים

לדני יש דרך למצוא דברים מיוחדים. אחד הדברים האלו הוא סדרת טיולי ליקוט ובישול, אליה בחר להצטרף עם שחר, לקראת שנת בר המצווה שלו