שחור, לבן, ירוק, זהב – עיצוב חדר רחצה

נכון, אני כל הזמן אומרת שעם משפחה לא עובדים, ומספרת איך אפילו את הבית של אבא שלי השארתי לחברה לעצב, בתשלום מלא. אבל תמיד ישנו היוצא מן הכלל: זה היה פרויקט קטן של עיצוב חדר רחצה בלבד, ולא סתם – החדר בו אני התרחצתי כשהייתי ילדה, ועכשיו גרים בו אח שלי ומשפחתו. מדובר בלקוחות שסומכים עלי לגמרי, עם גישה קלילה, וגיסה עם טעם טוב מהבית. היה ברור שזה יהיה קצר, מהיר ומהמם.

התכנון, בגלל צורתו המגבילה של החדר וגודלו הקטן יחסית, היה ברור ומובן מאליו כמעט, ואת בחירת החומרים וההשראה השארנו לדברים שנמצא בדרך. בתהליך בחירת החומרים עם לקוחות אני לא מתכננת יותר מדי: מכירה, מקשיבה, רואה ואז מצטרפת אליהם ובוחרים. במקרה הזה הכרתי מראש, אז פשוט יצאנו יחד לחפש. ואכן, מצאנו מיד: אהבנו מאד את הרצפה המצוירת בשחור-לבן שמצאנו בחזי בנק, התאמנו לה בריקים לבנים קלאסיים לקירות (לבן עם פאזה, גודל 7.5X15), שמענו בעצתו של יוסי לגבי הפרט המגניב בדופן האמבטיה וכדי לשבור את הלבן שעל הקירות, הוספתי פס אחד של בריקים שחורים לפני הקצה, אותו סיימנו עם אריח דקור, קרניז כזה (שימו לב, המחיר שלהם לפי יחידה, לא לפי מטר רבוע. כן, זה שווה את זה).

עיצוב חדר רחצה שחור לבן ירוק
תכנית חדר הרחצה.

באותם ימים כתבתי את הפוסט הירוק שלי והייתי מוקפת בירוק ביליארד-בקבוק-גלנפידיך הזה. כשגיסתי שאלה באיזה צבע יהיה הרהיט – הראיתי לה את הירוק הזה, וכמה יפה הוא עם שחור לבן. היא הסכימה מיד. היה צורך ברהיט כיור גדול, ומקום למכונת כביסה ומייבש. הכנסנו את הכל לאורך קיר אחד. במצב כזה צריך רהיט עם שני עומקים: עומק 50ס"מ רגיל לחלק של הכיור, ועומק 70ס"מ לחלק של המכונה, כדי להשאיר מקום לצנרת שמאחורי המכונה (מים, ניקוז וחשמל) וגם לדלתות ולצירים של הרהיט, שייסגרו ויסתירו אותה. למרות שאני לא מתה על הקפיצה הזו ברהיט, בדקתי ומצאתי וראיתי שזה לא סוף העולם. אפשר גם על הדופן להתקין מתלה מגבות אם רוצים. פתרנו אותה באלגנטיות ברגליים שתוחמות את הרהיט משני צדדיו, ונותנות לו מראה של שתי יחידות.

צילום: חגית גרוסמן
צילום: חגית גרוסמן לטורקיז האוס

את האופן בו אריחי הבריקים הונחו על דופן האמבטיה ציינתי גם בפריסה, עליה הקפדתי לעבור עם הרצף. פרט שהופך את כל דוגמת הלבנים על הקיר למגניבה יותר היא כמובן הרובה – החומר המחבר בין האריחים. עם רובה לבנה החדר היה נראה אחרת לגמרי, החלטנו ללכת על האופציה ה"נועזת" (כאלו אנחנו) של רובה אפורה. השתלם. (בשלב הזה רוב הקבלנים ישאלו אותך: "את בטוחה שאת רוצה ללכת על רובה אפורה? כולם עושים לבן? את בטוחה שלא לבן??" ובכן – כן. את בטוחה). שימו לב, שאם אתן בוחרות לרצף חדר באריחים קטנים (למשל יותר מגודל 30X30) זה מייקר את מחיר העבודה, כי הרצפים עובדים שעות רבות להרכיב כל אריח.

שחור לבן ירוק זהב, עיצוב חדר רחצה
פריסה של קיר חדר הרחצה. אמבטיה עם דוגמא ומגבות מאחורי הדלת.

על הקיר שממשיך את האמבטיה, מאחורי הדלת ובהמשך לה, ייעדנו למתלי מגבות. בבהלת האחסון, כשמתכננים רהיט כיור ארוך מקיר אל קיר, לפעמים כל הקירות נתפסים ולא נשאר מקום למתלי מגבות. זה חשוב, אז לא לשכוח.

לכבוד המיני-שיפוץ הוחלפו גם החלונות בחדר הרחצה ובחדר השירותים הסמוך. אין מה להכניס צבעים נוספים לסקלת צבעים ברורה כמו שחור-לבן-ועוד צבע דומיננטי.. לכן לחלונות נבחר שחור. ויתרנו על תריסים והלכנו על רשת: באמת שאין צורך בחושך בחדר רחצה. כדי שהמסגרת של החלון תשב יפה על הקיר (מה שנקרא "הלבשה"), המשכנו את חיפוי הבריקים עד לתקרה.

עיצוב חדר רחצה שחור לבן
דוגמא דקורטיבית על דופן האמבטיה. מגירת הכביסה המקורית נשארה.
ארון הכביסה המקורי נשאר. פרט דקורטיבי מסביב לאמבטיה. צילום: חגית גרוסמן לטורקיז האוס

אחרי סקלת הצבעים הפשוטה של שחור ולבן עם רהיט ירוק דומיננטי, חסרו לנו רק כמה נגיעות של זהב להשלמת המראה. כדי ללכת עם זה עד הסוף החלטנו לקחת גם ברז כיור מוזהב במראה קלאסי. את הברזים של האמבטיה, אגב, השארנו בכרום רגיל, משיקולי תקציב: ברזים מוזהבים ומיוחדים אכן יקרים יותר. ברזי האמבטיה אינם בולטים בחדר מפני שהם בתוך הנישה, והברז הבולט ביותר לעין הוא זה של הכיור בכל מקרה.

אבל ה-שיחוק של החדר הוא המראה המושלמת שגיסתי מצאה בטורקיז האוס. היה לנו ברור שאנחנו רוצות מראה מיוחדת עם מסגרת זהב. זו שנמצאה, התאימה בול לדוגמא של הרצפה!

IMG_8483
צילום: חגית גרוסמן לטורקיז האוס.

באופן טבעי, גם הידיות של הרהיט נבחרו בגוון עמום של זהב/נחושת. יש המון תתי גוונים ולא תמיד פשוט למצוא משהו זהה. בגלל שהארון מסתיר את מכונת הכביסה והמייבש, והדלתות נפתחות הרבה, חשוב שהידיות תהיינה לא רק יפות אלא גם נוחות.

IMG_8471
צילום: חגית גרוסמן לטורקיז האוס

את המגש היפהפה הזה, שעומד על המשטח דמוי האבן, עיצבה אמה של גיסתי (שבעת כתיבת שורות אלו חגגה יום הולדת בסטייל בסורנטו עם בנות המשפחה, אחחח צריך לדעת למי להיוולד). היאעבדה כמעצבת בקום-איל-פו, והכינה אותו בהוספה של צבע וגובלן למגש קיים שקנתה. היא עדיין לא יודעת את זה, אבל בקרוב גם אני אקבל אחד, לפי הזמנה.

kfir_detail

כדי לחסוך כאב ראש, בחרנו באותם חומרים קלאסיים גם לחדר השירותים הצמוד. אותה רצפה, אותם קירות עם ההיקף של האריחים השחורים שורה אחת לפני הסוף. במיוחד כאשר רואים את שני החדרים באותו המבט, זה הגיוני.

עיצוב חדר רחצה
צילום: חגית גרוסמן לטורקיז האוס

בעולם מושלם, בו יש לנו טיפה יותר  סבלנות וזמן למדידות והתקנות, היינו מתקינות מדף אבן שחורה בחדר השירותים. אבל בעולם בו את גולה מהבית שלך ורוצה שהשיפוץ יסתיים, הלכנו על מדף עץ..

שחור לבן ירוק זהב, עיצוב חדר רחצה
צילום: חגית גרוסמן לטורקיז האוס

ועוד זווית משפחתית: שתי התמונות של המזוקנים (עם קקטוס בחדר הרחצה ופרחים בשירותים) הן חלק מהפקה של החנות מעפילים, מותג לייפסטייל לגברים מזוקנים ששייך ליונתן קרן, בן-דוד שלנו מדרגה שלישית (למעשה, אבא של סבא שלו וסבא שלי היו אחים!) ובן זוגו דורון בדוח, הראשון מנהל שיווק והשני מעצב גרפי, מוכשרים ויזמים חסרי מנוח! לא היתה שאלה לגבי מסגרות הזהב, וגברברי הבית יכולים להתנחם בזקנים הניבטים אליהם מהקירות, במקום אלו שחסרים במראה..

כאן תוכלו לראות את כל צילומי הפרויקט המקסים הזה (לירון אראל צילם) במלוא הדרם- הרבה גברים עם שיער פנים ופרחים. אם תרצו לרכוש את הצילומים תוכלו לשלוח ליונתן מייל (הכתובת בתחתית האתר), ובינתיים פנקו את הזקן שלכם במשהו מכאן. תגידו שאני שלחתי: רונית, הבתשלזיוההבתשליצחקאחשליונהאבאשליעקבאבאשלאמנוןאבא של יונתן.

עיצוב חדר שירותים, עיצוב חדר אמבטיה
דברים שרואים כשמסתכלים מקרוב.. צילום: חגית גרוסמן לטורקיז האוס

IMG_8499

זה היה סיור משפחתי קצר, ועכשיו אני צריכה לסגור את הדלת, ברשותכם. אם תרצו לקרוא מדריך דומה על עיצוב ארון בגדים, כולל תהליך תכנון ותכניות מפורטות, אתן מוזמנות לפוסט הזה. תודה על הליווי!

לפוסט הזה יש 44 תגובות

  1. ענבל

    הי רונית, אשמח לדעת מאיפה נקנה הברז

    1. רונית כפיר

      האמת שזה גיסתי קנתה והיה לפני המון שנים אז איני זוכרת. אם הלכנו למקום הרגיל שלי אז כנראה חזי בנק.

  2. קרן

    חדר אמבטיה מקסים!!
    האם תוכלי לרשום את שם הצבע במניפה?
    לפי הקישור ששמת לא ניתן לראות

    1. רונית כפיר

      תודה קרן!
      ותודה על ההערה. טמבור עדכנו את האתר שלהם ולכן הלינק נשבר.
      הנה הוא עכשיו! הגוון הוא 0903A

  3. שרית הכט

    זה כל כך כל כך יפה

  4. אליה

    נקי ומדהים!

  5. יעל

    הי רונית
    נראה מקסים! יש לי התלבטות דומה על ארון ארוך בחדר אמבטיה עם מכונת כביסה ומייבש והקפיצה שנדרשת ברהיט. האם שתי המכונות בתוך הארון ליד הקיר שמול האמבטיה? בתמונות החלק הזה נראה ממש קטן.
    תודה ?

    1. רונית כפיר

      הי יעל.
      כן, ברהיט שליד החלון עומדת מכונת כביסה ולידה מייבש כביסה. המייבש קרוב יותר לחלון כדי שצינור האוויר יוכל לצאת החוצה. זה דורש רוחב של מעט יותר מ 120.

  6. נעמה

    מהמם ברמות – מאוהבת בצבע הירוק….
    אני רק שאלה – המגש משמאל לברז היכן שמונחים הסבון ועוד – מאיפה הוא????
    תודה 🙂

    1. רונית כפיר

      מקסים! מתוכנן לי עוד חדר רחצה עם רובה כהה ואריחים לבנים. אני מאד אוהבת את זה. תודה!

  7. נעמה אורבך

    תודה על פוסט מרענן ונדיב, עם כל הפרטים, הלינקים, השמות והקרדיטים למי שמגיע. כך עושים זאת נכון! יצא נפלא.

  8. סיון

    מקסים ומלא השראה…מהיכן תמונוץ הוינטאג בחדר השירותים?

    1. רונית כפיר

      תודה! חחח, זה אני קניתי להם מתנה לחנוכת הבית לפני שנים. מחנות מסגרות שמוכרת גם רישומים ישנים. יש די הרבה כאלה.

  9. משפצת תמידית...

    מדהים! אחד מחדרי האמבטיה היפים שראיתי. שאלות (התלבטויות שלי בימים האלה): לא ראיתי מחיצה לאמבטיה או וילון- מה היית משלבת, או מה שילבת? ועוד שאלה קטנה- המתלה מגבות שציינת לא לשכוח, גם אותו לא רואים- איזה בחרת?

    1. רונית כפיר

      תודה!
      ראשית – רוב ההחלטות העיצוביות מעבר לחומרים בחדר הן של גיסתי.. בשלב הזה הם בלי וילון או מחיצה. אני מתארת לי שהייתי שמה וילון לבן שמחובר לתקרה, משום שאיני אוהבת זכוכיות (בעיקר בגלל האבן במים, זה תמיד נראה רע וצריך לנקות כל הזמן), אבל אפשר גם מה שמכונה "אמבטיון" – זכוכית על ציר, שעומדת על האמבטיה. לגבי מתלים – לדעתי אמורים להיות מותקנים. מתארת לי שגיסתי תבחר משהו מוזהב שמתאים. הייתי מחפשת מוזהבים או שחורים.

  10. ענת נגב

    מקסים. היה כיף לקרוא את התהליך ולראות את התמונות.

  11. נורית ולק דגן

    עיצוב נהדר!! שילוב צבעים מרענן, והירוק "מהדהד" את הירוק שנשקף מהחלון. מדהים כמה פרטים יש בחלל קטן אחד.
    תהיתי איזה משטח זה? והכיור נראה טרפזי כזה, האמנם?

    1. רונית כפיר

      תודה! גם אני מאד אוהבת את החדר הזה.
      המשטח הוא קוורץ דמוי קררה. הכיור לא טרפזי, הוא אליפסה. אולי זה עיוות בצילום בגלל עדשה.

  12. ריבי

    המראה אכן מושלמת, גם הרצפה, הברז והמעצבת! אה וההירוק של הרהיט מהמם.

  13. לאה ניר

    מושלם ויצירתי , כיף שיש אחות/גיסה מוכשרת !

    1. רונית כפיר

      תודה לאה. זה הדדי לגמרי. גם לי יש גיסה מוכשרת (אשתו של אח שלי).

  14. גילי שמחה

    מקסים כבר אמרו?!? אני רק לשאלה.ץ 🙂 הרהיט, עץ מלא בתנור? איזה גוון מאיזו מניפה? תודה…

    1. רונית כפיר

      הי גילי, הרהיט הוא סנדוויץ' ו MDF צבוע. אף אחד לא עובד עם עץ מלא לצבע.. הגוון? יש לינק ישירות מהבלוג לאתר של טמבור.

  15. אפרת

    מושלם! צריכה לקבוע פגישת יעוץ. נמצאת בפני החלטה דומה לגבי שינוי חדרי האמבטיה.

  16. את חדר הרחצה המושלם הזה בעיצובך ראיתי אצלך כבר לפני כמה חדרים. שילוב הצבעים האינטליגנטי והמנומק הזה העיף אותי כל-כך, שהלוגו לבלוג שלי, שעוסק בכלל בסיפורי חיים, עוצב בהשראתך. כולל אננס מוזהב בהשראת המראה? את מעצבת מחוננת. יישר כוח.

    1. רונית כפיר

      תודה נגה! שמחה להיות השראה. אני דווקא מרגישה שהחדר לא הכי מקורי, יש הרבה בסגנון כזה, אבל זה לא מפריע לו להיות משגע..

  17. ניבה

    איזה כיף לראות צבע! בזכותך אני עוד אמציא ירוק גלנפידיך או משהו בסגנון

    1. רונית כפיר

      שלא יתבעו אותך על זכויות יוצרים.. הם, לא אני 😉

  18. יונתן

    איזה כיף לראות את התמונות בסביבה הזו, החדר מושלם במקסימום!

    1. רונית כפיר

      איזה כיף שיש אנשים חמודים במשפחה. יופי של פרויקט. שוקלת לגדל זקן.

כתיבת תגובה

רוצה לרכוש את ההרצאות שלי?

הירשמו לעדכונים
על פוסטים חדשים בבלוג

פוסטים לוהטים

שני שעונים דיגיטליים, אחד עם הכיתוב ON והשני עם OFF בצבע סגול מראים את השעה 07:00

יפה שעה אחת קודם

כמה מכם משתמשים בשעון מעורר? בצילומי סטיילינג של בתים מעוצבים תמיד יש איזה שעון מעוצב ליד המיטה, אבל תכלס, רוב מי שאני מכירה משתמש בשעון

לפוסט המלא »

פוסטים אחרונים

הנושאים הכי חמים לפי

בינתיים, באינסטגרם שלי:

אני רוצה עדכון
על פוסטים חדשים בבלוג

פוסטים לוהטים

פוסטים אחרונים

הנושאים הכי חמים

בינתיים, באינסטגרם שלי: