ספרי אודיו – המלצות

מאז הפוסט הקודם אולי שכנעתי אחדים מכם לעבור לשמוע ספרי אודיו. אז כמובטח, אני שמחה לחלוק איתכם המלצות לספרי אודיו, חלקן שלי וחלקן של חברותי, שהפכו לחובבות הז'אנר. גם את הפוסט הזה הקלטתי, ואתם מוזמנים להאזין לו! בניגוד להמלצות לספרים רגילים, אותן קל לקושש מחברות וחברים, קהל המאזינים לספרי אודיו עדיין אינו גדול. אז יצרתי פוסט המלצות לספרי אודיו, בו תוכלו למצוא רעיונות טובים לספר הבא. אחזור ואעדכן אותו בכל ספר שווה במיוחד שאמצא. כמו באפליקציות רבות, גם באודיבל ניתן לדרג את הספרים ולכתוב ביקורות, ודרך טובה למצוא ספרים חדשים היא לעקוב אחרי רשימת ההמלצות של קוראים, שאת טעמם או המלצותיהם אהבתם. הערה לגבי המחירים: המחירים המופיעים בלינקים לספרים מתייחסים למי שאין לו מנוי. עם הרישום הספר הראשון הוא בחינם, ואלו שמעבר לספר בחודש אפשר לקנות ב-30% הנחה.
ספרי אודיו המלצות. הבלוג של רונית כפיר
ספרים לפי צבעים. מיתרונותיהם של ספרי נייר. לחצו לפרויקט המלא. צילום: גלית דויטש

ההמלצה של ליאת עברון

התחלתי להאזין לספרי אודיו לפני 10 או 12 שנים. כמו רונית, הגעתי לאודיו בוקס בגלל הפרעת הקשב, אבל מכיוון אחר: בעוד לרונית היה קשה לקרוא, אני התקשיתי  לעשות משימות מונוטוניות אחרות: לקפל כביסה, לבנות מודלים בתוכנת תלת מימד, לרחוץ כלים. המחשבות שלי היו מתרוצצות: הייתי נזכרת בדברים, מוטרדת מדברים, עוזבת את הכביסה באמצע והולכת לעשות דברים אחרים. כדי להעסיק את המוח ולכבות את המחשבות, הייתי מאזינה לרדיו. אבל גם ברדיו יש הפרעות: פרסומות, חסויות. חיפשתי משהו אחר להאזין לו, וכך התגלגלתי לספרי אודיו. היה לי נגן mp3  אדום קטן, שנתפס בקליפ על דש הבגד, ואיתו הייתי מסתובבת בבית. התחלתי מכמה ספרים שניתן היה למצוא אונליין, ומהר מאוד התחלתי לקנות ספרים דרך אודיבל.  עם השנים, הצלחתי להדביק כמה חברים באהבה לספרי אודיו. עם השנים גם הפכתי לאמא לשלושה ילדים, והיום ספרי אודיו הם היחידים שאני קוראת, פרט לחופשות. אני קוראת ספרי מתח, עם חיבה לסדרות שמלוות בלש בודד מחקירה לחקירה,  סיפורת,  וספרי היסטוריה.  אם שלושת התחומים נפגשים, זה בכלל משמח. אם אתם חובבי מתח, נסו את הסדרה של Chief Inspector Gamache של Louise Penny.
אינספקטור גאמאש הוא ראש מחלקת הרצח במשטרת קוויבק, קנדה. הוא שקט, ג'נטלמני, מלומד ואינטליגנטי. הוא היה מעדיף להתכרבל מול האח עם אשתו האהובה, אבל אנשים כל הזמן נרצחים סביבו, והוא נאלץ לצאת לחקור ולפתור את המקרים. הספרים מתברכים באוסף דמויות משנה משובחות ומטורללות ובהומור נדיר.
מי עוד? ליסה גרדנר כותבת דמויות בלשיות נשיות וספרי מתח מעולים, רווים בדם ופרטים מזעזעים, למי שמעדיפה..
במסגרת הרומן אני חייבת להצטרף להמלצה של רונית על a visit from the goon squad לג'ניפר איגן. הספר זכה בפוליצר ב 2012, ונכתב עליו רבות. קטונתי. אומר רק שהצטערתי על כך פרק שעבר, כי הוא היה יותר קרוב לסיומו.
במחלקת ההיסטוריה, נסו את The President's Club, שבוחן את מערכות היחסים בין הנשיאים האמריקאים השונים. עם מי יכול נשיא להתייעץ, שווה בין שווים? רק עם נשיא אחר. הספר בוחן את הרגעים בהם הנשיאים האמריקאים הזעיקו את קודמיהם לסייע להם, ואת מערכות היחסים ביניהם בכלל (הידעתם שהקירבה בין בוש האב לקלינטון גרמה לבוש הבן לקנא?).

הספר Indian Summer מגולל את ימיו האחרונים של המנדט הבריטי ביבשת הודו ב 1947 ואת לידתן של כל המדינות באזור, כולל התבוננות בשחקנים העיקריים ביבשת (כמו גנדי ונהרו) ושליטי העולם. ספר מרתק.

והמלצה אחרונה- להקשיב לBorn a Crime, הביוגרפיה של Trevor Noah,  המנחה של The Tonight Show, שגדל בדרום אפריקה בשיא האפרטהייד לאמא שחורה ואבא לבן. הוא מקריא את הספר, כולל האינטונציות, הביטויים באפריקאנס והגיית השמות המורכבים המדוייקים, וזה אחד המקרים המובהקים בהם ההאזנה לספר תיתן לכם חוויה רחבה יותר מקריאה שלו.
ליאת עברון היא חברה שלי ומעצבת פנים, שגרה ועובדת בתל אביב. אני מודה לה לעד על שהכירה לי את צורת הקריאה הזו!

ההמלצה של דניאלה פולק

The Likeness by Tana French
כלל לא העליתי בדעתי להאזין לספרים. זה לא מתאים לי, חשבתי.
אני תל אביבית שנוסעת מרחקים קצרים בלבד ברכב. אני גם אוהבת לקרוא. ממש.
גדלתי לאבא בעל חנות ספרים, שזה הרבה יותר שווה מאבא עם חנות ממתקים. ריח החנות שלו היה אחד הניחוחות החביבים עלי ביקום, וכך ריחם של ספרים ישנים או חדשים.
ההתאהבות באמת לקחה זמן: רק אחרי שמצאתי את עצמי מאזינה לפודקסטים הבנתי שאני יכולה להאזין גם לספרים. כמו רונית, התחלתי מספרי עיון. לאט לאט התקדמתי לביוגרפיות, אוטוביוגרפיות ואז גם לספרות יפה. האזנתי באוטו ובהליכה, האזנתי תוך קיפול כביסה ובישול. מצאתי את עצמי מסתובבת בבית ומסדרת אותו כשקראתי ספר מרתק במיוחד. בהתחלה היה לי בלתי אפשרי לשכב על המיטה ולהאזין לספר, ואני עדיין ממעטת לעשות את זה, אבל אם יש ספר מותח במיוחד אני בדרך כלל מצליחה. בזכות האפשרות לקרוא תוך כדי עשיית דברים אחרים אני קוראת הרבה יותר, ומקפלת כביסה בשמחה גדולה יותר.
אני רוצה להמליץ לכן על ספר שאני כעת בעיצומו ונהנית ממנו מאוד.
שמו The Likeness וכתבה אותו הסופרת והשחקנית Tana French. הבלשית קאסי מדוקס מככבת בספר השני בסדרת הבלש The Dublin Murder Squad, חוקרת רצח של אישה שנראית בדיוק כמוה, שגנבה את הזהות הבדויה שהיא-עצמה המציאה כשהיתה שוטרת סמויה. הספר גם מותח ומרתק, וגם בוחן בחוכמה רבה את הדמויות הראשיות ואת הקשרים שנוצרים ביניהן. זה גם מרענן וכיף לקרוא ספר מתח שבו ניכר שיש רק רצח אחד פשוט ושמרני (גם אם העלילה סביבו מפתיעה ומתפתלת) ולא רוצחים סדרתיים מבתרי גופות שמשאירים אחריהם שובל של מיתות משונות. הקריינות של גריין גיליס מצוינת, ובכלל תענוג להאזין לספר במבטא אירי (שאני מצליחה להבין!).
דניאלה היא חברה שלי עשרים שנה בערך. היא בשלנית על, ובין שאר מעלליה היא מנהלת קבוצת פייסבוק שנקראת "כסף טוב", בה נשים מדברות על כסף.

ההמלצה של יערה ציקורל

Family Matters by Rohinton Mistry
יערה ציקורל גרמה לי לעבור להאזין לסיפורת בזכות הספר הזה. יערה היא מעצבת פנים שחיה בבית זית, והיא כותבת: כתולעת ספרים ואחת שלמדה ספרות באוניברסיטה, חשבתי שזה נורא מוזר להקשיב לספרים. כדי להתחיל הייתי צריכה לעבור מחסום מסוים. זה מתאים לי בול: אני עצמאית ואמא לשתי ילדות קטנות, שמאוד אוהבת לקרוא, אבל בלי הרבה זמן פנוי.
החלטתי להוריד את הספר הראשון-Family Matters מאת רוהינטון מיסטרי. קראתי את ספרו הקודם, "איזון עדין", ומאוד אהבתי אותו. רק קחו בחשבון שאלו עלילות על דמויות ומשפחות בהודו והקריאה (השמיעה) לא קלה.

זהו רומן משפחתי, המתאר את משפחתו של נארימן ואקיל הקשיש, שסובל ממחלת הפרקינסון, ונתמך על ידי ילדיו (שניים מהם ילדים חורגים). דרך הסיפור המשפחתי אנחנו נחשפים למציאות הקשה והמורכבת של הודו המודרנית. לאחר שנארימן שובר את קרסולו הוא מוצא את עצמו תלוי לחלוטין בילדיו: מכאן מתחילות התלאות שלו ושל כל הדמויות סביב. הטרגדיות אינן גדולות ודמרטיות, אלא קטנות, עלובות ושוברות לב. הסיפור מסופר גם דרך הזכרונות שלו, אהבת חייו הגדולה שאבדה, ומתפצל לסיפורים מכמירי לב של כל הדמויות בסיפור. זו אמנם משפחה הודית, אבל מיסטרי נוגע בהמוני נושאים מחיי היום יום של משפחות מעמד ביניים רבות, ומתאר יחסים משפחתיים ברגישות ויופי נוגעים ללב.

הטיפ שלי לשמיעה באודיבל: לפני שאתם רוכשים תקשיבו לדוגמא (sample) שיש ליד כל ספר, כי הקריינות היא סופר חשובה. גם ספר טוב יכול להישמע לא טוב, או אפילו בקטע אישי לא תתחברו לקול של הקריינ/ית. את רוב השמיעה שלי אני עושה באוטו.  חיי כנהגת השתנו: אני לא מתרגזת יותר על פקקים! אני פשוט מקשיבה לספרים והזמן עובר בצורה הרבה יותר כיפית ונעימה, גם השעתיים שלוקח להגיע לתל אביב.

ההמלצה של שרית הכט

The Great Believers by Rebecca Makkai

שרית היא אחת הממליצות האליטיסטיות שלי. יש לה טעם בלתי מתפשר, והסיכוי שלא אתלהב מספר שהיא עפה ממנו הוא כה נמוך, עד שמצאתי את עצמי נותנת צ'אנס לספר אחד במשך 31 שעות, עד סופו. חוסר  ההתאמה החד-פעמי הזה לא הרתיע אותי מההמלצה הבאה של שרית לספרה סודק-הלב של רבקה מאקאי, The Great Believers. עד ששרית תתפנה מטיפול בילדים ובחולים אחרים, אני כותבת בשמה את ההמלצה לרומן הנפלא הזה, שמתאר בפרטי פרטים היסטוריים, אמנותיים ורגשיים, את קורותיהן של דמויות מהקהילה ההומואית של שיקאגו מתחילת שנות השמונים, דרך שיאה של מגיפת האיידס, ועד שנת 2015. סיפורו של דור של צעירים, שכמו המקביל שלו בראשית המאה ה-20 איבד את כל חבריו הצעירים במלחמה. סיפור עדין ומרסק על אהבה, מחלה ומוות, אמנות, זכרון ותיעוד, טראומה והחלמה. הדמויות של הספר, בקריינות העדינה של מייקל קראוץ' ייכנסו לכם ללב, והפרידה תהיה כואבת. ראו הוזהרתם.
ושרית חזרה!
הנה חזרתי. התחלתי להאזין לאודיבל בגלל רונית לדעתי.
אני אוהבת ספרים, אוהבת מילים, ובעיקר אוהבת סיפורים. בין אם הם בצורת סדרה או בצורת ספר. פעם הייתי בולעת ספרים בכמויות של 10 בחודש, אבל עם השנים והחיים, מצאתי פחות ופחות זמן והתגעגעתי יותר ויותר. מרגע שהכרתי את אודיבל, הספרים האלה הפכו למפלט, לרגעים שלי עם עצמי כשמישהו מקריא לי סיפור. יש מקום יותר בטוח מזה? אני בוחרת את הספרים שלי מאד ברצינות ומשקיעה בזה לא מעט זמן ותחקיר. אין דבר מבאס מספר שנשפך, ומאחר שאני מקשיבה לרוב ברכיבת האופניים אל העבודה וממנה, הקשבה לספר מאכזב יכולה להתגלות כפתיחה בעייתית מאד ליום עבודה. ספר, בעיניי, צריך לספר סיפור טוב באופן שיגיד לי משהו על העולם שלי או של אחרים. שיהיה אחוז באיזו אמת ששווה לספר אותה. רונית כתבה יפה כל כך על great believers .ספר מפתיע שמפרק בעדינות וסבלנות מערכות יחסים ומדבר על בדידות ואהבה באופן שונה ממה שהורגלנו. הפרידה ממנו היתה לא פשוטה. העולם שנבנה בספר הזה שאב אותי אליו כמו שקורה בספרים טובים באמת ואת השעתיים האחרונות שלו שמעתי לאט לאט כמו שוקולד שלא רוצים שייגמר. ואם מתפנות לכם 31 שעות? אל תאמינו למה שרונית כתבה פה ולכו להקשיב ל-Luminaries של Eleanor Catton, (ואם פחות אז ל- Commonwealth של Ann Patchet)

ההמלצה של שרלוט הליי

"אמריקנה" של צ'ימננדה נגוזי אדיצ'ה:

I didn’t mean to fall in love with audio books; I turned to them because they were the only option. Each night, as my husband and kids squealed and laughed and gasped over yet another Harry Potter book, I felt increasingly excluded. Who was Hagrid? What did ‘expelliarmus’ mean? And what was so engaging for them?

A fulltime-plus-plus job meant that catching up by traditional methods was not an option. I’d heard of audiobooks – and never fancied them – but it seemed like the only possible route to Hogwarts, wherever that was.

British actor Stephen Fry did  such a great job of narrating J.K. Rowling’s modern masterpieces that I was hooked by the first paragraph. It wasn’t long before I was using every free moment of ear space – driving to work, folding washing and doing exercise – to catch up with Harry and friends. I confess I would even give myself a minute or two of auditory pleasure during bathroom breaks at work.

I had planned to simply ‘catch up’ with the kids, but there was no way I could stop. Not only did I speed my way to the end of the Harry Potter novels, I had found a way to permanently squish literature into my packed schedule.

 I haven’t looked back since. My most recent relevation was Chimamanda Ngozi Adichie’s wonderful Americanah. It’s one of those books that truly transports you into the skin of another and – after spending so long intensely looking at the world from their angle – you know you’ll never see things quite the same again.

Narrator Adjoa Andoh does such a charming job of employing dozens of different African and American accents, I found myself thinking how much more fun it was to listen to this book, rather than read it to myself – even if I’d had the time.

שרלוט היא חברה שלי מגיל חמש, הדבר הקרוב ביותר לאחות שיש לי. באוטו שלה האזנתי בפעם הראשונה לסיפור אודיו – זה היה ספר הילדים "Horrid Henry" ועשיתי כמה סיבובים בשכונה כדי שלא ייגמר. את אמריקאנה היא שמעה בהמלצתי, ואני הגעתי אליו דרך המלצתה של מגי אוצרי! תודה מגי. זה באמת היה סיפור נפלא ויוצא דופן.

ההמלצה של אלונה פרימן

The Heart’s Invisible Furies הספר מספר את סיפור חייו של סיריל אייברי, הומוסקסואל שנולד לקתרין הלא נשואה בת ה-16 באירלנד הקתולית של 1945 . חייו וקורותיו של סיריל מסופרים כשברקע מלווה את הקורא ההיסטוריה של אירלנד, התקדמותה, והשינויים שהיא עוברת עם דגש חזק על שני אספקטים: ההיסטוריה המודרנית של אירלנד וההיסטוריה הקשה של הקהילה הלהט”בית. הסיפור מתחיל באירלנד, ממשיך לאמסטרדם של שנות ה-80, משם לשנים הקשות של מגיפת האיידס בניו יורק וחוזר שוב אל אירלנד שצועדת לקראת לגליזציה של נישואים חד מיניים. הספר מלא בהומור (בריטי!) נפלא, ששזור בסיפור שמלא באירועים קשים, טרגיים ועצובים. ג’ון בוין (שכתב גם את “הילד בפיג’מת הפסים”)  מעביר את תחושת הבדידות של סיריל, את האווירה הקשה של גזענות והומופוביה, מבלי להכביד על הקורא. הסיפור קופץ באינטרוולים של 7 שנים, וכך אנחנו מתגברים על הטראומות והטרגדיות, לוקחים אויר וממשיכים הלאה בכל פעם מחדש. לא יצאתי מהספר עם תחושה קשה או כבדה: עם סיומו הרגשתי מוכנה לעוד 600 עמודים. בונוס נוסף לסיפור הנהדר הוא סטיבן הוגן, הקריין, והמבטא האירי המשגע שלו! אני קוראת בממוצע כ-3 ספרים בשבוע. כקוראת אדוקה כל כך, ספרי אודיו מאפשרים לי חופש לעשות פעולות נוספות תוך כדי. בגלל כמות הספרים הגדולה שאני קוראת, העלות של ספרי אודיו בלבד היא גבוהה יחסית (אפילו עם מנוי, ספר ממוצע עולה בין 20$-15$, תלוי באורכו). לכן אני משלבת גם קינדל (במחיר ממוצע של 5$-6$ לספר). בחיפושי אחרי עוד דרכים להאזין לספרים גיליתי את אפליקציית SCRIBD, שנותנת עבור תשלום חודשי של 9$ מגוון רחב יותר של ספרים לבחירה (אלונה ואני מנסות להבין את ההבדלים במחירים בין שתי האפליקציות. ייתכן שיש הבדל בכותרים עצמם, וכמות הספרים שניתן לאגור בחודש משתנה). מתברר, שגם שביוטיוב ניתן לפעמים למצוא ספרים להאזנה: רישמו בסרגל החיפוש “אודיובוק” ואולי תמצאו משהו שמעניין אתכם. כקוראת אובססיבית אני משתדלת לעבור ז’אנרים כדי לא להשתעמם. החביב עלי הוא ספרי הסטוריה, משם עברתי לרומנים, ביוגרפיות ומותחנים משטרתיים ופסיכולוגיים. אני ממליצה בחום על ביוגרפיות אודיו שמוקראות מפי הכותב כדוגמת מישל אובמה ומדלין אולברייט (אם מתחשק לכם “פשיזם” שאינו ניחוח): זה תמיד מוסיף ערך להאזנה. עם הזמן מגלים קריינים מחוננים, שיודעים להעביר את הסיפור והדמויות בצורה מושלמת. אחד כזה הוא דייויד פיטו שמקריא את The Goldfinch של דונה טארט, שזכתה עליו בפוליצר בשנת 2014. מתברר, שהיא בחרה אותו להקריא את הספר שלה. אלונה היא חברה שלי מכרמי יוסף. יש לה סטייל נדיר, סטוריז הורסים ויכולת קריאה לא אנושית.

ההמלצה שלי

A Tale for the Time Being by Ruth Ozeki הביקורות על הספר הזה חלוקות באודיבל. קראתי דווקא את המעטים שנתנו לו ציון של כוכב אחד (מתוך חמישה). הבנתי אותם. הספר אינו קל, הוא מרובד ומטריד, ואני מבינה איך מישהו יזרוק את הדבר הביזארי הזה מהידיים אחרי כמה דקות. אבל אם צולחים אותו וניגשים אליו בראש ולב פתוח, זה יכול להיות אחד הספרים היפים והחכמים שתפגשו. את רות אוזקי הכרתי דרך "שנת הבשרים שלי", תיעוד מצמרר על מסעה של במאית תיעודית (זה מה שאוזקי עשתה לפני שהתחילה לכתוב, וזה היה הספר הראשון שלה) ביצירת סדרה על תעשיית הבקר האמריקאית, עבור קהל צרכנים יפני. קוראים רבים החלו כאן את הטבעונות שלהם. אוזקי היא קנדית-אמריקאית ממוצא יפני, שמקריאה את הספר הזה בעצמה. יחסית לקריינים לא מקצועיים היא עושה עבודה מדהימה. העובדה, שהיא באה מעולם הקולנוע התיעודי מורגשת בספרים שלה. תמיד יש בהם עובדות מרתקות ותשומת לב לפרטים, שיוצרים מציאות אמינה מאד. הספר הזה, שעברית נקרא סיפור זמני, נפרש על פני יבשות, תרבויות וזמנים שונים. מבחינתי הוא נוגע בכל השאלות העמוקות ביותר של הקיום, של היצירה ושל הנפש: יצירה ותיעוד, מחשבה חופשית ושיעבוד, כתיבה וקריאה, חיים ומוות. גיבוריו הם סופרת ממוצא קנדי-יפני שתקועה עם הכתיבה שלה, שמוצאת יומן של נערה יפנית (הנקראת נאו – משחק מילים על NOW), המספרת על ההתעללות שהיא עוברת בבית הספר ועל אביה המובטל והמדוכא. נאו מוצאת יומנים של הדוד-רבא שלה, טייס קמיקזה במלחמת העולם השניה, אצל הסבתא רבתא שלה, ג'יקו, נזירה חכמה וסבלנית. כן, יש שם המוני דמויות וכל אחת חכמה מהשניה. זה ספר שקשה לתאר. פשוט תקשיבו לו. יודעים מה, מבחינתי אפילו תקראו אותו בעברית. רק אל תוותרו עליו. תודה לחברי היקרים דני וורד על ההמלצה לסיפור הנהדר הזה. אני לא יכולה לסיים את הפוסט הזה בלי להמליץ על שני ספרים מאת ג'ניפר איגן: הראשון ששמעתי היה A Visit from the Goon Squad (מפגש עם חבורת הבריונים). אני ממליצה להתחיל ממנו. זוהי אסופת סיפורים המחוברים זה לזה, על אנשי תעשיית המוסיקה של שנות השמונים בסן פרנסיסקו ומה שהזמן עושה להם ולחלומות שלהם במשך כמה עשורים. איגן היתה בעצמה עיתונאית מוסיקה והספר הזה זיכה אותה בפוליצר בשנת 2011. זו אסופה של דמויות פגומות ומתסובכות שמחפשות גאולה. אתם תתאהבו בכל אחת מהן. איגן פשוט יודעת לספר סיפור. היה דיבור על הפיכת הספר לסדרה של HBO, אבל לעת עתה זה נעצר, ואולי טוב שכך. אחרי הספר הזה פשוט הייתי חייבת עוד ספר שלה. מצאתי את ספרה האחרון, Manhattan Beach (חוף מנהטן). חששתי, כמובן, מאכזבה. אבל הספר דומה רק בדבר אחד: הוא מושלם. בכל היתר הוא שונה לגמרי. הכל כאן גדול יותר: הפריזמה ההיסטורית, הגודל של הדמויות, הירידה לפרטים. בגדול זה סיפורה של מנהטן בשנות השלושים והארבעים, והגיבורים הם אנה קריגן, אבא שלה אדי, וגנגסטר בשם דקסטר סטיילז. את הספר מקריאים שלושה שחקנים שונים, כשאת דקסטר משחק וינסנט פיאצה, ששיחק את לאקי לוצ'יאנו בסדרה "אימפריית הפשע", שתיתקע לכם בראש בתור תפאורה לספר הזה. את שני הספרים תרגם לעברית יואב כ"ץ. זהו. אלו ההמלצות שלי ושל חברותי לעת עתה. אני מקווה שסקרנתי אתכם ועשיתי חשק להאזין לכמה סיפורים. תודה רבה לכל חברותי, ששיתפו פעולה בפוסט הזה וממשיכות להמליץ לי על ספרים נהדרים. שמתי לב, שהחוויה של מפגש עם תרבות מעט שונה ומבטאים שונים משותף להרבה המלצות כאן. גם אני נהניתי במיוחד מספרים שהפגישו אותי עם מבטא סקוטי, אפריקאי או הודי. היה בזה ערך מוסף גדול. עוד אני מקווה, שהפוסט הזה ימשיך לצבור עוד ועוד המלצות לספרי אודיו מעולים להאזנה, כך שלעולם לא אשאר בלי ספר שמחכה לי. אשמח לשמוע את חוות דעתכם על הספרים שכאן, או המלצות לספרים שטרם שמעתי!

לפוסט הזה יש 17 תגובות

  1. לי

    עוד כמה המלצות (בתקווה להחיות את הפוסט שגרם לי להתחיל לשמוע ספרי אודיו!)
    Normal People/Sally Rooney. נכנס ללב ומתקשה לצאת, וכבונוס אפשר גם לראות את הסדרה שנעשתה על פיו. Heartburn/Nora Ephron. מצחיק כל כך, עם הקראה מעולה של מריל סטריפ.

    1. רונית כפיר

      תודה לי! שמעתי את מריל סטריפ זה היה מעולה באמת

  2. שני @ RueRoyale

    דווקא עכשיו עם העבודה מהבית אני נוטה לשים לי ברקע פודקסטים או ספרי שמע, אז הגעתי לפה. תודה רבה על ההמלצות, הוספתי לרשימת השמיעה שלי!

    1. רונית כפיר

      האזנתי מאז לעוד כמה ספרים נהדרים. אולי אעדכן את הפוסט בקרוב. תהני מאד!

  3. אתי הורן

    ממשיכה להאזין בדבקות, השילוב של מלאכת יד ונסחפות לתוך הסיפור שבו אותי לגמרי!
    לפני שנים רבות קראתי את מעשה שיפנה של מרגרט עווד ואף צפיתי בעונה הראשונה של הסידרה,
    סיימתי עכשיו את ספר ההמשך ואני מוכנה לציין שהוא הנאה צרופה;

    “The Testements”
    https://www.audible.com/pd/The-Testaments-Audiobook/B07KYVZFT7?pf_rd_p=6a5ce8e4-798e-4a64-8bc5-71dcf66d673f&pf_rd_r=11PYK28J31M55EG85JJ2&ref=a_lib_c4_libItem_B07KYVZFT7

  4. אתי הורן

    תודה על ההמלצות,נגמר לי מה לשמוע ושברתי את הראש איפה אמצע המלצות לשמיעה ואז נזכרתי AT,,מאזינה ותיקה…..
    רוצה להמליץ על

    The Signature of All Things: Elizabeth Gilbert הגעתי אליו אחרי ששמעתי את BIG MAGIC כשלא ידעתי שהיא זו שכתבה את לאכול להתפלל לאהובׁׁ וטוב שכך….
    מצתרפת להמלצה על The Martian
    והוספתי את כל הספרים ל Wish List שלי
    תודה!

    1. רונית כפיר

      תודה אתי! רושמת לי.
      לאחרונה חלה ירידה בזמן שיש לי להאזין לספרים אבל מקווה לחזור בקרוב. תהני!

  5. אפרת יפה

    כמי שעיצבה את חייה כך שלא תזדקק לנסיעות כלל, וכך שיכללו כמה שפחות משימות רפיטטיביות, "נענשתי" על יומרנותי בצורה מפתיעה: בעידן השמע אין לי זמן לשמוע. אהבתי מאד לשמוע אותך רונית מדברת את הפוסט הזה. הקול שלך כל כך נעים לי, וחוויית הבלוג הופכת להיות כל כך אחרת… אינטימית כמו שיחת חברות. הפוסטקאסט שלך הוא ממש סטארטאפ 🙂

    1. רונית כפיר

      אפרתי! תודה. שמחה שיצא לנו לשוחח (זה לא באמת! אנחנו צריכות לשוחח כך שגם אני אשמע את קולך!)
      וגם: את בטוחה שאין לך מתי להאזין?
      אין לך במהלך היום פעולות חצי-אוטומטיות, שמאפשרות האזנה?

  6. רחלי

    תודה על הפוסט, נהינתי לשמוע!
    מה לגבי ספרים בעברית?

    1. רונית כפיר

      יש את אייקסט, כפי שכתבתי בפוסט הקודם, אבל לצערי לא מצאתי שם דברים שהעיפו לי את המוח.

  7. עינת

    איזה כיף! כל כך הרבה המלצות משובחות!
    כמנויה ותיקה באודיבל (משנת 1999!) מדי פעם מצטברים הקרידיטים שלא עמדו בקצב הקריאה/שמיעה של החיים.
    בשלב מסוים העברתי את המנוי למצב Inactive תמורת תשלום שנתי של עשרה דולרים רק כדי לשמור על הקרדיטים…
    כחובבת מבטאים הודים ממליצה על ספריה של ג׳ומפה להירי שמספקים שמיעה נהדרת.
    ועוד בג׳אנר המבטאים שתורמים להנאה הצרופה – The House of Sand and Fog (המספר הוא ממוצא פרסי) ואי אפשר בלי The Help (זו תמיד ההמלצה שלי לספר ראשון למי שחדש לספרי שמע כי אי אפשר להתאכזב ממנו). ומצטרפת בחום להמלצה על Americanah!
    שמיעה מהנה!

    1. רונית כפיר

      וואו, לא ידעתי שזה כל כך ותיק!
      לדעתי אפשר להקפיא את המנוי היום בלי לשלם כלום לחודש. תבדקי. הם גם שינו את המדיניות של צבירת קרדיטים – קיבלתי על זה מייל ממש לפני כמה ימים.
      תודה על ההמלצות! אני שומרת לי אותן. ללא ספק ארוץ לספרים ההודים והפרסים! תודה תודה. וכמובן שמעתי על בית של חול וערפל.
      תודה עינת!

  8. יוליה

    מרתק, תודה על הסקירה 🙂

  9. אלי טויסטר

    תודה על ההמלצות! הווישליסט שלי הולך וגדל בזכותך 🙂
    מוסיף כמה המלצות של ספרי אודיבל שאהבתי במיוחד…
    דרך אגב, משום מה חלק מהספרים שרכשתי בעבר לא ניתנים לרכישה כעת בארץ (ענייני זכויות הפצה, אני מניח):
    סדרת שוטר/בלש (שישה ספרים)
    Department Q Novel
    By: Jussi Adler-Olsen
    שוטר ממורמר ומחוספס לפני פרישה ממוקם במרתף המשטרה כדי שיהיה קל להתעלם ממנו, מקבל תיקים ישנים שנסגרו. הוא נעזר באיש תחזוקה ערבי ממוצא סורי ויחד הם מפתיעים את כולם ופותרים תעלומות.

    The Martian
    By: Andy Weir
    Narrated by: R. C. Bray
    אמנם נעשה גם סרט (לא רע) אבל לא מתקרב לספר המרתק, המצחיק והמותח הזה על אסטרונאוט ש״נתקע״ על מאדים.

    Start with Why
    How Great Leaders Inspire Everyone to Take Action (Int'l Edit.)
    By: Simon Sinek
    הסרטון הידוע של סיימון סינק ״Start with Why״ הוא חלק מהספר שהשפיע רבות על הלך המחשבה שלי ובעקבותיו עשיתי את הקורס של סינק באותו נושא אונליין.

    The Time Traveler's Wife
    By: Audrey Niffenegger
    סיפורו של אדם שנע שלא מרצונו על ציר הזמן בצורה לא לינארית, וכך גם הסיפור היפה הזה.

    We Are Legion (We Are Bob)
    מה קורה לאדם שמתעורר אחרי שנים רבות ומגלה שהוא… ספינת חלל

    1. רונית כפיר

      תודה אלי!
      כן, יש ספרים שהיו ונעלמו, זה עניין של זכויות יוצרים וכאלו, מי יודע. מבאס.
      תודה על ההמלצות! חלקן מז'אנרים שבאמת זרים לי, אולי שווה יהיה לנסות!

כתיבת תגובה

רוצה לרכוש את ההרצאות שלי?

הירשמו לעדכונים
על פוסטים חדשים בבלוג

פוסטים לוהטים

חיפה משפיעה רונית כפיר בלוג

חשיפה לחיפה

נסעתי לחמשוש בחיפה עם בלוגריות ומשפיענים – הם, העוקבים שלנו והניידים השלופים – וגיליתי חיפה משגעת ואיך נראית חשיפה. פוסט שופע צילומים והמלצות לחופשה אורבנית

לפוסט המלא »

פוסטים אחרונים

הנושאים הכי חמים לפי

בינתיים, באינסטגרם שלי:

אני רוצה עדכון
על פוסטים חדשים בבלוג

פוסטים לוהטים

פוסטים אחרונים

הנושאים הכי חמים

בינתיים, באינסטגרם שלי: