כל בעלת עסק עצמאי מכירה את זה שחברים ומכרים פונים בבקשות (קטנות!) לעזרה והתייעצות. בעסק חדש זה בולט אפילו יותר, כי מעגל הלקוחות הראשון יהיה באופן טבעי האנשים שאנחנו מכירים. אין דרך אחרת להתחיל עבודה בעסק – גם אני הייתי שם.
כשפונה אליך חבר או חברה (והרי "לא נעים לי לקחת מחיר מלא מחברים"), כדאי לשאול את עצמך האם באמת מדובר בחבר/ה. אולי כדאי להחזיר את המילים "מכרים" ו"ידידים" לשימוש.
זה הזמן לשאול את עצמך כמה שאלות: היית אצלם בבית? ישבת איתם פעם לקפה? ידוע לך מה תאריך יום ההולדת שלהם? את יודעת את השמות של הילדים שלה?
אם ענית "כן" על השאלות – ברכות, מדובר בחבר/ה ואפשר לתת להם הנחה. אם לא – נא להזכיר לעצמך שמדובר במכר/ה שצריכים את השירות שלך ובהחלט אפשר להסתפק בג'סטה קטנה, שלא חייבת להיות שינוי של מחיר: אפשר לתת בונוס קטן, להיפגש במקום אחר, בשעה אחרת. משהו שאומר שיש בינכם קירבה.

כל ה"לא נעים לי" שלנו עולה בשיחות עם אנשים שאנחנו מכירות, אבל חשוב לזכור שהם פנו אליך בגלל שהם צריכים את השירות שלך! אילו חשבו שאת לא טובה, סביר שהיו פונים למישהו אחר. אם פנו רק כי חשבו שיקבלו את השירות הזה בחינם – אלו בכל מקרה לא לקוחות שהיית רוצה לעבוד איתם.

עוד על עבודה עם חברים בפרק 8 של הקורס "תעשי לי מחיר"

כתיבת תגובה

רוצה לרכוש את ההרצאות שלי?

הירשמו לעדכונים
על פוסטים חדשים בבלוג

#רוניטיפ נוספים

איך לשווק בזום

שיווק בזום

הזום הפך מזמן להיות חלק משמעותי בחיים שלנו, לטובה ולרעה, ומעט מאד אנשים מנצלים את הזירה החשובה הזו. לשיווק. כן, זום הוא גם כלי מצוין

לרוניטיפ המלא »

פוסטים אחרונים בבלוג

הנושאים הכי חמים בבלוג

בינתיים, באינסטגרם שלי: