סתם בשבילי – סדנת בישול גלילי

ללא שום סיבה מיוחדת מלבד זה שנשמע לי ממש נהדר, נעניתי בחיוב להזמנה של חברה, שלקחה את הסטודיו הצפוני שלה לכיף סוףשנה בעוד יותר צפון.

הכיף הזה הוא סדנת בישול גלילי של ארז קומורובסקי, שמתחילה שוק בעכו ומסתיימת בבית שלו במתת. אלו שני מקומות שאני מכירה ואוהבת, ובצירוף חברה שאני אוהבת עליתי אתמול על הרכבת ברמלה ביום הכמעט הכי סוער בשנה, ונסעתי לעכו.

שלשום, כמה שעות לפני השלג שכיסה היום הכל, 6 מעלות בחוץ ורוח של "מרגיש כמו מינוס חמש", ואנחנו מסיירים בקור ובגשם בסמטאות של השוק הקטן והמקסים של עכו.

ארז הסביר לנו אילו ירקות טובים יש בעונה עכשיו (שומר, זעתר, כרובים שמתחילים), איך בוחרים דגים טריים ויצאנו עמוסי שלל למתת

erez13

akko

לא לפני שקנינו כמה דברים טעימים שמוצאים בשווקים..

אחרי חמישים דקות נסיעה בכביש הצפון, כפי שלא יצא לי לראותו עד היום (גשם ועננים כבדים), הגענו למתת.

ווינטר איז קאמינג!
Winter is coming

הבית של ארז הוא כל מה שאפשר לצפות מהבית של ארז במתת: הרבה חומרים טבעיים, רצפת אבן, חלונות בלגיים צופים לנוף הגליל ההררי, ספות נוחות ורכות, שולחנות עץ כבדים, והמון פרחים וירקות ואמנות ונעים וביתי וחמים.

כמובן, גם אח עצים מבוערת.

erez_home

ועד שהגענו היה המון אוכל על השולחן בסלון. למעשה, ארוחה שאחריה יכולנו לנוח כמה שעות, שבעים ומרוצים. החלק היחיד שהיה טיפה פחות ממושלם הוא, שארז מזג לנו קאווה צוננת לכוסות גבוהות, משל היה אמצע הקיץ, במקום יין חם לכוסות שמנמנות, לחימום החיך והידיים הקפואות. אבל סלחנו על זה מהר. ואז התברר שפה רק התחלנו..

erez11

בין הסלטים שחיכו על השולחן היו קרפצ'ו סלק ורימונים (מתכון שלו בלינק הזה!), קרפצ'ו קולורבי, סלט טבולה נהדר וסלט קיסר מרגש ממש. מי היה מאמין שמכולם אצמד דווקא לחסה.

שתי פוקאצ'ות ענקיות, אחת עם זיתים, וכמה גבינות שלא הספקתי לקלוט את שמן, אבל לטעום – בלי עין הרע.

ארז רדף אחרי כולנו כאמא פולניה, בדק שכל אחד אכל, גער במי שלא טעם או לא גמר את המנה שלו, והקפיד למזוג לנו המון קאווה. למעשה, ההערה היחידה שהיתה לי על היום הזה היא שהייתי מעדיפה סיידר או יין חם מאשר קאווה צוננת במזג אוויר של טירוף חורפי שכזה.

יין וגבינות, גבינות ויין
יין וגבינות, וחומוס במכתש ועלי, שעוד יחזרו בקרוב

במתכון זה עם נענע, פה זה עם כובסרה. עוד יותר טוב
טבולה טרי טרי

אחרי כל הטוב הזה ירדנו למטבח למטה, שיוצא אל גינת הירק, התיישבנו אצל שולחן נגרים ארוך והמשכנו להזיל ריר, בעוד ארז מתאר את מעשיו, ואנחנו מנסים לכתוב תחת השפעת האלכוהול.

המורה מדבר, התלמידים לוגמים

לא אצליח לשחזר את כל מה שהיה שם, בגלל התמונה שמעל, אבל התחלנו בסביצ'ה של פלמידה לבנה עם מעין שמן בצל ירוק, שנכתש במכתש ועלי עם לימונים כבושים והיה נהדר ממש. אחת המנות הטעימות שאכלנו היום.

בשלב הזה אנשים עוד רושמים...
בשלב הזה אנשים עוד רושמים…

בין שאר המנות היה מרק ארטישוקים, שכלל ארטישוק ירושלמי וארטישוק אמיתי, על בסיס של ציר עוף עם עוד המון דברים טעימים:

מרק ארטישוקים
מרק ארטישוק ירושלמי, עם אגוזים, בצל ירוק, פרזמן ועוד הפתעות

חציל רך על הגריל ומעליו קבבים נאים של טלה עם עניינים שונים, וסיניה מוסר-ים נהדרת.

מוסר ים במחבת לקראת הסיניה
סיניה מוסר ים עם עגבניות צרובות על הגריל, כרישה וטחינה מעל

כמו שאתם רואים, גם זה היה יום אסתטי בצורה בלתי רגילה. בעוד המוסר היה בתנור יצאנו החוצה לראות את היופי, אבל בעיקר קפאנו, התחבקנו, הצטלמנו וטסנו חזרה פנימה..

ronit_dulu
עדי ואני, ברקע הסערה המתקרבת.. בררררר

הסערה חיכתה לנו בנימוס ממש עד שהגענו לנהריה,ומשם חזרה הביתה ברכבת החמימה והנעימה. היה תענוג, סתם ככה באמצע השבוע.

שתי רכבות יוצאות מנהריה. מתי תגיע רונית לרמלה?

לילה טוב

לילה טוב ירח

לפוסט הזה יש 8 תגובות

1. עדי קליין

איזה כיף שסיכמת בכזאת צורה מהממת את היום המדהים הזה והכי כיף שבאת!
    תודה אהובתי – נשיקות!

1. רונית כפיר

תודה לך שלקחת אותי, דולו!!

2. עדה

פוסט מקסים, עושה חשק ממש לשבור שגרה ולנסוע לשם.
    (הערה קטנה: היה קצת קשה לקרוא על רקע המשבצות , אולי כדאי להבהיר מעט את הרקע…)

1. רונית כפיר

תודה עדה! עניין הקריאה מול הרקע יטופל ממש בקרוב!

3. גלית

נראה סופר טעים וכיף…. נשמע יום כיף מעולה!

4. Amos

. Looks fantastic. Great posting

5. דניאלה פולק

אחותי, הכל נראה כל-כך טעים ומפתה ועושה חשק.
    והתחדשי על הבלוג שבאתר!

6. נורית

רונית זה מקסים!! טעם של חו"ל, חופשה יוקרתית, תמונות מגרות ותוכן מרתק. אם לא היית כותבת את נקודת המוצא ומציינת את היעד הסופי ברכבת, הייתי מנכסת זאת לעשירון העליון בלבד (אייקון קריצה)
    תודה על חווית קריאה מהנה ביום חורפי וגשום. מחכה בקוצר רוח לחוויה הבאה

כתיבת תגובה

רוצה לרכוש את ההרצאות שלי?

הירשמו לעדכונים
על פוסטים חדשים בבלוג

פוסטים לוהטים

ותצפית עוצרת נשימה, ששווה ללכת בשבילה אפילו יותר. קניון ויקוס, מנקודת התצפית של בלוי Beloi. הצר והעמוק בעולם.

זגוריה אימפריה

יוון היא לא רק חופים וכפרי דייגים. חופשה משפחתית בהרים בצפון יוון, שנחלמה בעקבות צילום שראיתי בפייסבוק, גילתה לנו את היופי והשלווה של חבל זגוריה.

לפוסט המלא »

פוסטים לוהטים

שחר ועינב צועדים בשביל בין הרים

אדווה קטנה במפל גדול

בחג סוכות יצאנו לקמפינג עם חברים, שלושה ימים בצפון. ביום השני טיילנו אל מפל היהודייה. בשביל שעולה חזרה, פנתה אלי אשה צעירה, שעצרה בצל עם המשפחה. "סליחה,