גמור אך לא מושלם! עריכה מהירה של אלבום תמונות מודפס

פחות מעשרה ימים אחרי שחזרנו מהחופשה המושלמת שלנו באיטליה נחת בביתנו אלבום תמונות מודפס ויפהפה!

אלבום תמונות מודפס
הספר הכי נקרא בבית.

ronit1

זו הפעם הראשונה שאני מדפיסה אלבום תמונות דרך אפליקציה באינטרנט. ערכתי בירור קצר וממש לא מקיף בין חברי הפייסבוק שלי, בחרתי אפליקציה, העליתי תמונות, סידרתי, הזמנתי, שילמתי לא מעט כסף ועוד טונה מכס והאלבום הגיע אלי תוך שבוע.

נשמע פשוט, נכון? ובכן, זה באמת היה פשוט. ואם את במקרה תוהה למה זה טוב – אז הנה

לדפדף זה כיף – יתרונות של אלבום תמונות מודפס

אף אחד לא באמת מסתכל בתמונות בתיקיות במחשב, אלא אם שולפים משם תמונה לאירוע זה או אחר.

אלבום תמונות מודפס
מודפס. וכן, אני בלי לק

כשהאלבום הגמור מונח על השולחן בסלון, ממש כיף לחלוק את החוויות ולשתף עם חברים, שכנים או משפחה.

סוף סוף אנחנו יכולים לקחת את האלבום ולהראות לסבא וסבתא, או לדודים שומרי השבת שלנו שתמיד מפספסים את האלבומים בפייסבוק.

וזה באמת סוג אחר של חויה, להחזיק עותק ממשי של משהו ביד ולדפדף.

אני רוצה לחלוק כמה תובנות קטנות, שאולי יעזרו גם לכן ליישם את זה באירועים הבאים.

JUST DO IT

זן המנטרה, שאני מתאמצת ליישם כבר כמה חודשים:

done

כל מי שאני מכירה, כמעט, מגדירה עצמה כ"פרפקציוניסטית". המצחיק הוא שהתרגום למילה הזו הוא "מושלם". אם יש משהו שמפריע לנו להשלים פרויקטים – זו השאיפה שלנו ל"שלמות". אם אשב ואחפור לעצמי אילו תמונות אני רוצה שייכנסו לאלבום, מה הזווית המתאימה ביותר בה הן ישבו זו לצד זו, במה לבחור, על מה לוותר, כיצד אשווה בין כל האפליקציות הקיימות בשוק, מה ייצא לי הכי משתלם, כמה זמן זה ייקח? זה פשוט לא יקרה, לא אצלי לפחות.

במהלך הדיון שפתחתי בפייסבוק לא מעט חברות שלי התוודו שהן מנסות כבר שנים להשלים אלבומים, החל בבת מצווה וכלה באלבום חתונה, שלבסוף (בעידוד הפוסט שלי!) היה מוכן ליום הנישואין ה-14.

כך שמראש – אנא, וותרו על השלמות. אם החלטת שאת רוצה לקבץ את זכרונות החופשה (או כל אירוע אחר) באלבום מודפס – פשוט עשי את זה.

איך בוחרים?

לפני שאתייחס לבחירת התמונות, שהיא המכשול הגדול ביותר עבור רוב המתלבטות, עוד חלק קשה הוא בחירת הממשק. זו אינה כתבה שיווקית, לא עשיתי סקר מקיף או עקיף, פשוט שאלתי את חברות וחברי הפייסבוק שלי להמלצותיהם, ומיד טבעתי. בארץ יש המון אתרים שמאפשרים להרכיב אלבום תמונות מודפס אונליין או על ידי התקנת תוכנה. החל מלופה, איבוק, זומה, פיקאבוק, מיי אלבום ועוד המון, כולם הוזכרו. כמעצבת, שמבינה את החשיבות של עיצוב ליצירת חווית משתמש טובה ונוחה, ולא רק ליצירת סביבת עבודה אסטית, ממש קשה לי לעבוד עם ממשקים מכוערים, עמוסים, או לא עדכניים. לצערי רוב אלו שדגמתי היו כאלו, ופשוט הרתיעו אותי.

ככה זה
ככה זה נראה בתוכנה של לופה. עכשיו ללמוד עוד תוכנה?

הדבר האחרון שהתחשק לי הוא לצפות בסרטוני הדרכה (של 8 דקות?!) או ללמוד תוכנה חדשה, או אפילו לעשות שימוש בתוכנה שנראה שצריך ללמוד אותה, גם אם לא. בגלל זה היה לי כזה כיף לבנות אתר תוך שלוש שעות עם WIX – הם מבינים את השפה הויזואלית האינטואיטיבית של היום, ולא נראים כמו משהו שנבנה על דוס.

יש אתרים כה מכוערים ועמוסים, שאפילו צילום מסך מהם לא התחשק לי להכניס לבלוג שלי. הממשק של פיקאבוק נראה טוב ונוח יחסית, התמונות נטענו מהר, אבל הגריד המקורי שהם מציעים (אני אוהבת שמחליטים בשבילי, זה עושה את החיים קלים יותר! את ההחלטות מהירות יותר!) משתנה כשמזיזים בו תמונות.

picabook
הממשק של picabook. מציע גרידים מוכנים מראש, ואז הורס אותם

וככה נראה הממשק של Montage בהם בחרתי (בהמלצתה של אסתי רותם ידידיה). הכי מעט כפתורים, הכי פשוט ונוח.

montage
מעלים תמונות, מוסיפים אותן לעמוד. זהו. Montage

כמה דברים שכדאי לשים אליהם לב, אולי: מחיר – שימו לב אם יש מחיר התחלתי וכמה עולה עוד עמוד. ברוב האתרים יש מבצעים. אם אתם נוהגים להדפיס הרבה אלבומים – חשוב. אם מדובר באלבום מאירוע יחיד או חשוב – זה שווה סכום גדול יותר בעיני. האלבום, בכריכה קשה ומרשימה עלה לי 100 דולר עבור 66 עמודים, לא כולל משלוח. שימו לב לאיכות הנייר, סוג סידור העמודים (האלבום שלי שטוח, יש רבים שמציעים זאת) סוג הכריכה. בחוויית העריכה – כיצד מעלים תמונות וגם, האם ניתן לשתף עוד אנשים בתהליך העריכה או במוצר המוגמר.

גבולות עוזרים ליצירתיות

זוכרות את הפוסט שכתבתי על הסדנא על חשיבה יצירתית, עם המסקנה הנהדרת של ניצן ויסברג? אז גם כאן זה עובד: מבחינתי, ככל שיהיו לי פחות כלים ויותר טמפלייטים מוכנים מראש – כך האלבום יבוצע מהר יותר.

באתר של Montage, מעלים כמות של תמונות מסוימות לכפולת עמודים, והם מציעים לך כמה אפשרויות סידור, אפילו בלי להראות לך אותן קודם – בכפתור change layout (בתוך כל אחת אפשר להזיז את התמונה אנכית או אופקית). הנה למשל העמוד של ורונה, בו 4 תמונות וטקסט:

הכנת אלבום מודפס -‪Montage - Book Creator
עמוד ורונה – הסידור הסופי שלי
2016-08-08 17_56_06-‪Montage - Book Creator
עוד אפשרות סידור יפה.
אלבום תמונות מודפס ‪Montage - Book Creator
אפשרות שלישית לסידור התמונות בעמוד.

אפשר לחזור אחורה, ולהזיז את התמונות בין המסגרות השונות בעמוד (בלי שהגריד זז או משתנה). ערכתי כל עמוד תוך דקה גג.

מחקי את המיותר!

אבל ההברקה, שהכי עזרה לי ליישם ולסיים את כל זה בזמן היתה אחת: עריכת התמונות בזמן אמת. חזרתי לארץ מטיול של 7 ימים פוטוגניים, כשבנייד שלי כ-200 תמונות. וזהו.

צילמתי מעט בכל יום: כמה קליקים בכל מקום חדש או פעילות חדשה. כן, הכל יפהפה, אבל אני מעדיפה לטייל ולהיות מאשר לצלם בלי סוף. בסוף כל יום בחרתי 5-6 תמונות והעליתי לאלבום בפייסבוק, ובכך בחרתי את היפות ביותר והטובות ביותר. בחרתי כמובן גם את אלו, שתהיה להן עבורינו משמעות מאותו היום (המכונית בה נסענו והחדר שלנו בכפר הנופש לא היו יפים במיוחד אבל תועדו לשם החוויה). את היתר מחקתי. ככה, מיד, בלי חרטות. ביקשתם מעובר אורח לצלם את כולכם צילום משפחתי? יצאו 4 תמונות של כולם, אבל אחת ממש טובה? השאירו רק אחת. במצלמות רבות אפשר לסמן בכוכב את המועדפים ולשמור באלבום נפרד. כדאי.

בטיסה חזרה לארץ, מחקתי עוד קצת מהתמונות המיותרות, וכשהגעתי לשלב העלאת התמונות לאלבום המקוון, קיבלתי כמעט 100% מתוך מה שרציתי שבאמת יהיה בו. כך יצא שהחלק הקשה ביותר של הבאת אלבום לדפוס – העריכה, הפך פשוט למדי. מתוקף עבודתי כממעצבת פנים, אני מלווה אנשים רבים בבחירות של פריטים רבים. היכולת לבחור או להחליט מהר היא שילוב של הבנה שאין אמת אחת (כך שבעצם אין טעויות) וההבנה שבכל בחירה תמיד יהיה ויתור על דברים אחרים, וזה לא נורא. בסופו של דבר יצא, שתמונה אחת שממש רציתי נשכחה בחוץ. אם ארצה מאד מזכרת מודפסת ממנה, אדפיס אותה בנפרד.

טובלות באגם טובל.

כמה עצות לארגון אלבום

באתר של Artifact Uprising יש כמה טיפים פשוטים ונחמדים לארגון אלבום (ובבלוג שלהם יש מדי פעם עצות לצילום!)

מעט זה הרבה. בחיי. אל תעמיסו. את הצילומים הכי יפים שמרו לעמוד גדול או לכפולה מרשימה. אל תעמיסו יותר מדי צילומים בעמוד (לטעמי גג 6 בעמוד, חברותי הצלמות בטח יגידו 2..). השאירו כמה עמודים של תמונה אחת או שתיים. אם חשוב לכם לשמור על סדר כרונולוגי (של טיול או של אירוע) סדרו את האלבום לפי זמנים, אבל אפשר גם נושאים, מרקמים או צבעים. הערך של האלבום אינו רק קיבוץ תמונות והדפסה שלהן – הוא יהיה יפה יותר ונעים לעין אם יעבור גם מבחן אסתטי.

אם התמונות גדולות מספיק, אפשר לעשות בעמוד אחד קלוז-אפ על פרט מתמונה, לצד התמונה המלאה.

2016-08-08 18_49_04-‪Montage - Book Creator
לא כל התמונה חייבת להיכנס. זר לה פורח.
הדפסת אלבום תמונות
והעמוד הסופי

בצילומים של אנשים –  וודאו שאין פדיחות בדמות "ניצבים" ברקע, שבפורמט מודפס עלולים למשוך את תשומת הלב, מבלי שהבחנתם בכך קודם. בתוכנות עריכה רבות אפשר לטשטש רקע במקרים כאלו, אם ממש חייבים.

אל תחששו לחתוך פריימים (והשתדלו ליישר קווי אופק) – כולל לעשות זום רציני לחלק מהתמונות.

אני תמיד מעדיפה רקע נקי – שחור או לבן. אלבומים רבים מציעים להשתמש בצילום בתור רקע לשאר הצילומים, אבל זה אפקט מיושן משנות השמונים. אפשר לוותר.

כיתוב – אם את רוצה לתעד שמות ורגעים, אלבומים רבים מציעים תוספת טקסט (בממשקים רבים אפשר גם להשתמש בפונטים החינמיים של גוגל בעברית, למרות שאישית לא הצלחתי..). עוד אפשרות היא להוסיף כיתוב בכתב יד על גבי התמונות. אישית זה נשמע לי מפחיד – ומה אם ייצא לא מוצלח ויהרוס אלבום מושלם? אבל לאלבומי ילדות ולא ספרי מופת – זו הצעה נחמדה.

בארץ או בחו"ל?

טוב אלבום יקר ביד משמונה בחינם, בראש. בגלל שזה האלבום המודפס הראשון שעיצבתי, העדפתי לשלם הרבה על נוחות, שהתבטאה במהירות עריכה. לא רק הממשק של Montage, אלא גם האתר שלהם ואפילו המיילים שלהם היו מעוצבים ויפהפיים. כשהאלבום הגיע (תוך שבוע!) הוא גם היה ארוז בשלמות, והמכתב המצורף היה מעוצב אף הוא לכדי שלמות. התעלפתי גם מהאתר של Artifact Uprising היקר יותר (המלצתה של שלי גרוס), והזמנתי מהם לוח שנה מקסים, אבל חייבת לומר שהחבילה היתה פחות מרגשת.

הפער בעיצוב האתרים וחווית המשתמש בארץ ובחו"ל קצת עצוב בעיני. בעיקר כשזה עסק אינטרנטי שעושה רושם שהולך לא רע. תראו למשל כמה פשוט עיצבו כאן את הדגמת הגדלים השונים של האלבומים (כי מי באמת יודע להעריך כמה זה 25X25 ס"מ? אפילו אני לא)

aup
כמה פשוט להמחיש גודל! עיצוב יפה של אתר נוח, Articraft Uprising

וכך נראה המייל שבישר לי שהחבילה בדרך

mail
מיתוג ועיצוב נכון, מהאתר ועד המיילים. תענוג.

מכס בשיטת "מצליח"

אם אתם מדפיסים בחו"ל, קחו בחשבון שחבילה שעלותה מעל 75$ (כולל משלוח!) תחוייב במכס, ואתם עלולים למצוא עצמכם, כמוני, משלמים 290 שקלים דמי שחרור מהמכס, בדיקות שקר-כלשהו לחברות השילוח, שמחליטות על תעריפים וגובות מה שבא להן.

טיפ אישי: אם לא מדובר בתרופות מצילות חיים, אל תחששו לסרב לקבל את החבילה. יש מצב שכמה ימים אחר כך היא תנחת על סף דלתכם בחינם. ידידתי אסתי סירבה לקבל את החבילה בשל המכס הגבוה, כתבה למונטאג', הם הדפיסו לה את האלבום מחדש ללא חיוב, ושלחו לחבר באמריקה, ששלח לה לארץ בשליש מחיר. אז אם מדובר בחבילה יקרה, אולי עדיף למצוא דרכים זולות יותר לשלוח אותה לארץ. ואולי פשוט חברות בארץ ישפרו את הממשקים שלהן ואת איכות ההדפסה.

ועוד הפתעה נעימה לסיום: בהזדמנות הזו למדתי גם מה זה 'פורזץ' – "נייר הבִּטנה המצויר ומודבק לכפולה הפותחת הראשונה (וכמוה גם לאחרונה) של ספר עם כריכה קשה" (לקוח מהאתר של בצלאל) – באלבום כריכה פנימית שמורכבת מכל התמונות שבו, באפור.

forzats
פורזאץ אישי! Montage

אם אנחנו כבר בהמלצות אישיות, אז את צילומי המסך בפוסט הזה עשיתי בעזרת התוכנה המעולה Greenshot , שממש הקלה על חיי, אותה הכיר לי ידידי היקר דן. לנצח אסירת תודה!!

מקווה לדגום בקרוב את צילומי בר המצווה של הבן שלי (עלי להספיק לפני בת המצווה של הבת שלי!) ולדווח איך ייצא! אשמח לשמוע את ההצעות שלכם לעריכה מוצלחת של אלבומים, ולשמוע על ממשקים שווים וחוויות טובות!

לפוסט הזה יש 67 תגובות

  1. נילי

    היי רונית,
    תודה על הפוסטים המלמדים,
    שנים לאחר שכתבת פוסט זה, רציתי לדעת באיזה תוכנה את מייצרת היום את אלבומי התמונות שלך.
    עשור לאחר חתונתי ועם שני ילדים קטנים- הגיע הזמן שכבר אתחיל ואסיים אלבומים…
    תודה מראש 🙂
    נילי.

    1. רונית כפיר

      בהצלחה באלבומים נילי! זה אכן קשה להביא את עצמנו לסיים את זה אבל סיפוק גדול 🙂

  2. רינת

    היי רונית, אני מנסה להיכנס לאתר של מונטאג' והוא לא מאפשר בכלל להיכנס אלא מיד מפנה למיקסבוק. חשבתי לעצב ולשלוח לכתובת בארה"ב אבל כמו שזה נראה אין מישראל גישה לאתר. יש לך אולי רעיון?

    1. רונית כפיר

      הי,
      רק עכשיו אני רואה את זה גם. כנראה הטרפיק שסידרתי להם מישראל הוכח כלא משתלם כלכלית. גם אותי זה מפנה לשם, אבל זה אתר די דומה תכלס. אפשר לנסות לעצב שם. אולי אנסה בקרוב.
      בהצלחה!

  3. נעמה

    בעקבות ההמלצה שלך הזמנתי בנובמבר אלבום ממונטאג, באמת היה ממש קל לעצב- אבל האלבום עצמו היה קטן כי רציתי לחסוך בעלויות הגבוהות.
    מאז, מונטאג הפסיקו לתת שירות לישראל ואוטומטית מפנים את מחפשת הגוגל לאתר- בת שלהם מיקס. ממש ממש לא שוס ואין בו את קלות החלוקת התמונות שהיתה במונטאג. בינתיים עשיתי אלבום בפיקאבוק. ממשק בסה"כ סביר ואיכות הדפים די סבבה.
    המלצות אחרות?

    1. רונית כפיר

      ידוע לי שהם הפסיקו לשלוח לארץ… האמת שמאז לא יצרתי אלבום נוסף והנה אני ביוון והחדש בטח בדרך.. נראה לי שאעדיף למצוא דרך לשלוח אותו מניו יורק אליו (עם איזה בןדוד בת דודה) מאשר למצוא מקום חדש.. אני מעדיפה להיות יעילה ומהירה ולהיצמד למוכר מאשר לחפש חדש.. אולי אקפוץ לראות את חברת הבת שלהם! תודה ובהצלחה!

  4. מיכל

    הי יקירתי, אני בעיצומו של עיצוב שני אלבומים במונטאז'. אכן הממשק קל וברור לעריכה. וממכר. אלופה שאת חולקת את הניסיון והידע שלך. תודה.
    ועכשיו שאלות: יש הבדל מבחינת תשלום המכס אם מונטאז' שולחים אלי או חבר מניו יורק?
    ועוד שאלה- הוספת הכתוביות תופסת הרבה מקום שרובו לבן. יש אפשרות לצמצם שישאר רק הכתוב בלי כל הרקע הלבן?

    1. רונית כפיר

      איזה כיף שגם את כבר עובדת על אלבום! להכות בברזל (ובזכרון) כשהוא עוד חם.
      לגבי השאלות: ברור שיש הבדל: בארץ משלמים מכס על כל מוצר מעל 75 דולר, וזה המון. שנית, המשלוח שלהם מאד מאד יקר לארץ. לדעתי הם התבאסו מכמות המשלוחים שנפלה עליהם מאז הבלוג שלי, והעלו את המחיר מ-17$ ל-82$! הסכום היה כה מופרך עד שכתבתי להם ותהיתי אם זו טעות. ובכן, לא.
      אני חייבת למצוא מי שיביא לי את זה מארצות הברית, אחרת זה פשוט יקר מדי, ואני עושה את האלבומים הקטנים שלהם – 8 אינץ', כלומר 20X20 ס"מ. לטעמי הם מספיקים, אולי הייתי מעדיפה את הגדולים יותר אבל זה יקר מאד.
      לגבי השאלה על הלבן – לא, זה תמיד מגיע עם לבן גדול יחסית, אבל אני משחקת עם השורות קצת כדי למלא, ושמה כותרות מדי פעם כי אני בונה על זה שהאלבומים האלו יחיזקו יותר שנים מהזכרון שלנו… נסי לשחק עם הליאאוט שהם מציעים לך עד שתמצאי סידור שנראה לך. ודברי איתי כשניפגש ואני אראה לך!

      1. מיכל

        הי, תודה! "ביציאה" ממונטאז' אחרי שהכנסתי כתובת וכו'- עלות המשלוח 23$. עלות האלבומים היסטרית…עדיין לא הזמנתי, אני מתלבטת עדיין לגבי כותרות…אשמח "לשיעור פרטי" בקרוב.

        1. רונית כפיר

          בכותרות שלי בסך הכל כתבתי את שמות הפארקים או החניונים.

  5. לירז

    רונית תודה!!
    האלבומים שהכנתי במונטאג׳ בזכות הפוסט שלך המתינו זמן רב להדפסה… עלויות המכס עם עלות באלבום היו מטורפות!!
    עכשיו בזכות נסיעה של בעלי לניו יורק, סוף סוף הזמנתי את שני האלבומים. הם יצאו מושלמים. איכות הספר, איכות ההדפסה והעיצוב המדוייק של הטמפלייטים פשוט מדהימים.
    הכנת האלבומים לקחה שעות בודדות והיתה מהנה ממש. אני התמכרתי….. אבל…. העלויות מטורפות!!! מה עושים? האם ידוע לך אם מאז כתיבת הפוסט שלך חל שינוי באתרים הישראלים?
    נ.ב. נפגשנו בזמנו ׳בשכטר׳ וגם שם הודיתי לך על הפוסט המעולה 🙂

    1. רונית כפיר

      לירז!
      כמה שאני שמחה שאנשים עושים בטיפים האלו שימוש!
      העצה שלי לגבי עלויות הצליחה בשני האלבומים האחרונים שעשיתי (אלבום סקי לבת מצווה של הבת שלי ואלבום בר המצווה של הבן שלי, על שניהם כתבתי בבלוג, אגב!) – פשוט הקפדתי לא לעבור מספר עמודים מסווים וכך ההזמנה כולל דמי המשלוח לא עברו את ה 75$ – זה הגיע אלי הביתה עם שליח תוך שלושה ימים! מרגע ההזמנה. אמנם זה מבאס, אבל יש מצב שאפילו משתלם יותר לעשות 3 אלבומים רזים מאשר אחד ענק.
      זוכרת שנפגשנו, אני מאד מעריכה אנשים שטורחים לתת פידבק, כי לרוב זה נראה נודניקי, ובמציאות זה תמיד משמח!

  6. מירי

    טיפים מעולים, אשמור לנסיעה הבאה, שחשוב שתהיה משפחתית.

  7. אורנית

    הי רונית. תמיד הפוסטים שלך באים בזמן. מזדהה עם ההגדרה של הפרפקציוניסטיות…..ולמרות מספר חוויות בהדפסת אלבומים דיגיטאליים בארץ עדיין לא מרוצה בבגלל הסיבות שכתבת ועוד….בהחלט מתכוונת לאמץ את ההמלצה שלך. וכמובן אעדכן איך יצא. תודה

    1. רונית כפיר

      הי אורנית,
      משום מה מצאתי אותך בתגובות זבל! הא!
      שמחה לעזור, מחכה בדריכות לשני האלבומים החדשים שלי! בעיקר יהיה משמח לראות כבר שלושה זהים עומדים על המדף יחד.
      עכשיו, כמו שכתבתי בפייסבוק שלי, היה מבצע בחברה בה הדפסתי והאלבומים יצאו זולים יותר ואפילו בלי עלות מכס, כי פחות מ-75$, אז ממש כדאי!
      בהצלחה!

  8. יעל

    תודה על הפוסט. מעניין מאד.
    אני עשיתי כבר כעשרים אלבומים. כולם בלופה (כי התחלתי בזה לפני שנים). מסכימה לחלוטין עם הביקורת על הממשק אך יש לי כמה הערות:
    ראשית, הפתיחה מימין לשמאל. לדעתי זה מוזר להכין אלבום עם טקסט בעברית בפתיחה משמאל ולכן לצערי תוכנות מחו"ל אינן רלוונטיות.
    שנית, סוג הנייר: אלבומים כאלה הם יקרים מאד ואמורים להשמר שנים רבות בתקווה שגם יעיינו בהם הרבה ולכן חשוב מאד מאד להקפיד על איכות גבוהה של הנייר. כמו כן ככל שהגודל של האלבום גדול יותר כך הבלאי גדול יותר. האלבום שהכנתי לפני 4 שנים (50 על 50) גם בלוי מאד (לשמחתי הילדים מסתכלים עליו הרבה) וגם לא נכנס במדף של שאר האלבומים.
    מצד שני אני ממש לא ממליצה על גודל של פחות מ a4 כי זה משמעותית פחות מרשים.
    לסיכום, את האלבום של הטיול הבא אני אמשיך לעשות בלופה (ואם מישהו מהם קורא את זה: אנא, אנא, שפרו את הממשק!) כאלבום הולנדי עם הדפסה על דפי קרטון בגודל של a4 לפחות. למרות המחיר היקר זה שווה את הזכרונות היפים.
    אהבתי את הטיפים שלך לעיצוב העמודים. טיפ שלי: עמוד שתמיד הולך הוא תמונת נוף על כפולת עמודים ועליה מעט תמונות אנשים מאותו מקום (כמובן בנקודות המתות של תמונת הרקע)
    בהצלחה

    1. רונית כפיר

      תודה יעל!
      מסכימה לגבי הגודל ולגבי תמונת הנוף!
      מחכה לאלבומים החדשים שהזמנתי, אשתף גם אותם כאן בקרוב!

  9. עלית

    תודה על הפוסט המעולה, אחלה פוש!
    האם יצא לך לבדוק את pinhole press או את אפליקציית chatbookss? אודה לחוות דעת

    1. רונית כפיר

      תודה עלית,
      רק עכשיו ראיתי את התגובה שלך
      שמחה שעזרתי עם הפוסט!
      לא ניסיתי אישית את pinhole press, אבל חברתי נעמה ההזמינה משם כמה אלבומי תינוקות לבת שלה, והם יצאו מושלמים ומהממים לגמרי!
      יופי של מתנה, נראה מקצועי מאד ומרשים מאד. ממליצה בחום, במיוחד על הפורמט המשפחתי הזה הקטן.

  10. מיכל

    תודה ענקית לפוסט
    הגעתי לפה אחרי חיפוש טיפים על לופה. אני הכנתי בערך 4 ספרים בטווח של 5 שנים איתם ורק התוכנה מעקבת אותי מלהתקדם. איזה פרימיטיביות! אי אפשר ליישר קוים בלי עבודת נמלים, אי אפשר לתפוס כמה תמונות ביחד, וכוי. אין שום עידכון לתוכנה (לאחר שיחה עם השירות שלהם הם טוענים שכותב התוכנה לא מוכן לעדכן גירסה) ואני כבר מתחרפנת. אין סיכוי ש"ככה זה". (לדעתי הם חזקים בשוק לא רק כי הם ראשונים, אלא כי יש להם שיווק מצוין, אתר ידידותי למשתמש, ושירות טלפוני 24/7).
    היה פה המלצה על פייסגיפט. איזה מדהים! בדיוק כל מה שחסר בלופה. יש להם עכשיו חברת בת klika.co.il חיפשתי בדיוק כזה אתר שנותן את החופש לתכנן ולשנות טמפלייטים אבל מאוד קל לסדר. אני בעננים! תודה רבה רבה!

    1. רונית כפיר

      הי מיכל, אני לא חשדנית מטבעי, ולמרות שאת נשמעת לי קצת כמו תגובה ממומנת מטעם הלקוח, אני מעלה אותה..
      אני בדיוק בעיצומו של הכנת אלבום שני לבת שלי דרך Montage (אלבום בת מצווה בעקבות הסקי שלנו).
      ראיתי את קליקה, ניסיתי להעלות תמונות. זה נטען לאט לאללה ומיד נשברתי. זה עדיין בנוי על הטמפלייטים האיומים של אלבומים ישראלים ממוצעים. לא מצאתי שום חלופה מקומית שנראית טוב, נקי ומהיר כמוהם, ולכן מוכנה להמשיך לשלם את המחיר.

      1. מיכל

        חחח. ממש לא קשורה לחברה. רק שמחה למצוא משהו ידידותי לי. ולכן תודה לך על הדרך לשם.
        אני דוקא התלהבתי מאוד ונהנה גם לעצב את הדפים עם קצת יותר חופשיות וזמן, מה שלא ראיתי במונטאז' שנפתח רק בכיוון אנגלית (למרות שעדיף לי הסבר באנגלית) . ושלא נדבר על המחיר. נכון הטמפלייטים קצת קיטש בקליקה אבל ניתן לשינוי.
        בכל מקרה, מזל טוב ותהני בעיצוב אלבומים!

        1. רונית כפיר

          יש מצב ששכנעת אותי לנסות שוב. המחיר באמת זול משמעותית.
          יצא לך להזמין דרכם? מה איכות ההדפסה?

          1. מיכל

            עוד לא הזמנתי. אמרו לי בטלפון שעוד מעט יהיה האופציה לפתיחה שטוחה עם נייר עבה ולא קרטון (המקביל של הולנדי לופה) אז נחכה ונראה. בהצלחה!

          2. Joe

            הבטחתי לעצמי שכשהבת שלי תהיה בת שנה אכין אלבום.. ויש עוד כל כל הרבה תמונות שתקועות בזיכרון של המחשב.. כולל החתונה שהיתה מזמןןןןן.
            רציתי להתחיל לעבוד עםmontage אבל לצערי לא מקבל את התמונות מהפלאפון היות והם לא מספיק איכותיות. האמת ממש דיכא אותי..
            ההאם התנסיתי בקליקה?? המלצה/ביקורת?

            1. רונית כפיר

              הי יערה,
              אם התמונות שלך לא מספיק גדולות זו עשויה להיות בעייה בכל אלבום מודפס שתנסי להעלות. שווה מאד לבדוק את ההגדרות בטלפון. אצלי הן יוצאות ענקיות ממש, מעל 3000 פיקסלים רוחב. אם את מצלמת בטלפון – זה חשוב.
              לא ניסיתי את קליקה, נשארת עם מונטאז' למרות מחירי המכס…

  11. רונית אני חייבת לך פידבק ותודה גדולה. הפוסט הזה שלך הדביק אותי לכסא אי אז באוגוסט. ישבתי והזמנתי אלבומים ופרינטים ב artifact uprising. משהו שחלמתי לעשות כבר שנתיים. הם יצאו מדהימים זו לא מילה. האיכות, היופי, הכל.
    הפוסט שלך בשילוב עם העובדה שאחותי בדיוק שהתה בטקסס (חסכון בשיפינג בינלאומי ובעלויות מכס הגבוהות שציינת) פשוט גרם לזה לקרות.

    אז ראשית תודה גדולה והמלצה לכולכן: תעשו את זה. ושנית אם מעניין אתכן הפידבק: החוויה שלי עם ARTIFACT היתה מושלמת לא פחות. היו בעיות משלוח מובנות, אבל השרות שלהם היה אישי, חם, חברי, ופשוט מופלא. הם דאגו, זיכו, ושלחו אוברנייט על חשבונם, והכל בקשר מיידי מאד אישי וחם. הרגשת שיש לך עם מי לדבר, שדואגים לך ושמאד הוגנים איתך.
    אז אני אומרת כך: אם את רוצה מוצר פוטו מושלם (והו, כמה שהרף שלי כידוע גבוה…) בביצוע איכותי מאד מאד מאד – ועם זאת רוצה לדעת שתקבלי שרות מלכותי, אחראי ומיידי ותמורה מלאה לתשלום היקר שלך, לכי על זה ולא תתאכזבי.

    1. רונית כפיר

      אפרתי!
      נפלא לשמוע! אני הזמנתי אצלם לוח שנה מעץ עבור אבא שלי, שכל חודש הוא גלויה, ויצא באמת נפלא. גם אני חוויתי שירות מקסים – העץ הראשון הגיע עם עין קטנה וקצת מבאסת – והם שלחו לי מיד אחד במקום. יקרים טילים אבל אנחנו מוכנות לשלם על איכות! גם בתהליך, גם בשירות וגם בתוצאה.
      תודה! מקווה בקרוב לשבת על אלבום בר המצווה של שחר, שניה לפני שהוא בן 14..

  12. נעמה איזנבך

    באיזה גודל בחרת להדפיס את האלבום?
    תודה

    1. רונית כפיר

      נדמה לי שבסוף זה היה 20X20 ס"מ בערך. מידות הן תמיד גדולות יורת ממה שהן נראות (ממליצה למדוד על נייר או ספר קיים)

  13. בת חן גרין

    היי רונית!
    תודה על כל הטיפים וההמלצות.
    קראתי את הבלוג לפני הטיסה והתחלתי למחוק תמונות כבר תוך כדי הטיול.
    עכשיו הצלחתי לצמצם ל-300 תמונות ואולי אפילו פחות ומתחילה לבנות אלבום באתר שהמלצת עליו 🙂

    1. רונית כפיר

      איזה יופי!
      מעולה לדלל צילומים, אני מוצאת את זה השלב הכי קשה…
      רק תיזהרי, כי כבר פגשתי מישהי שהאשימה אותי שהאתר ממכר ולגמרי לא זול… ראי הוזהרת! 😉

    2. רונית כפיר

      איזה יופי!
      מעולה לדלל צילומים, אני מוצאת את זה השלב הכי קשה…
      רק תיזהרי, כי כבר פגשתי מישהי שהאשימה אותי שהאתר ממכר ולגמרי לא זול… ראי הוזהרת! 😉

  14. רעות

    פוסט עולה מעולה מעולה, עושה חשק!
    שאלה- מאלחר והאלבום הוא מאתר בחו"ל אני מניחה שהוא מתחיל משמאל לימין.. האם יש אפשרות לעשות אותו הפוך- ככה שיהיה נוח ל"קריאה" בעברית?

    1. רונית כפיר

      לא ממש, כי הכריכה שלו היא מצד שמאל – יש צילום רק על צד אחד ובסוף יש חותמת של החברה. נראה לי שמרבית המשתמשים של האתר הזה קוראים משמאל לימין ולכן אין הגיון מסחרי בתוסף כזה..
      תודה על התגובה! שמחה לעשות חשק תמיד.

  15. עדית

    הי רונית,

    הפוסט פשוט מעולה! בעקבותיו עיצבתי תוך יומיים אלבום בת מצווה מקסים!
    יש לי שאלה קצת מוזרה, את יודעת להעריך את המשקל של האלבום?
    (פשוט יש קרובי משפחה שמגיעים מארה"ב וחשבתי לשלוח איתם )

    תודה מראש!

    1. רונית כפיר

      עדית איזה כיף! שמחה מאד שתרמתי.
      אני יכולה לשקול אבל זה בטח תלוי באיזו כריכה עשית, אילו ניירות וכמה עמודים! אם עשית בחו"ל אין לי ספק שתוכלי לשלוח להם מייל עם השאלה הזו, והם ייתנו לך תשובה מדויקת. השירות של מונטאג' מעולה.
      בהצלחה!

      1. עדית

        תודה רבה!!

        אני אשלח להם שאלה..

  16. כנרת

    הי רונית
    נהניתי לקרוא את הפוסט, קליל וזורם כמו החופשה.
    בתור מעצבת גרפית תמיד סלדתי מכל אלבומי הלופות למיניהן והעדפתי לפתח תמונות כמו פעם ולהדביק באלבום עם ניר שחור וניירות פרגמנט ביניהם… עד שראיתי אלבום מקסים של צלמת שעוצב באחת התוכנות האלו, והתמכרתי
    חייבת לציין שבתור מקיסטית מושבעת, יש קושי בתוכנות הישראליות שלא נתמכות ע״י מק. כל התמונות עוברות עיבוד ועריכה על המק ולהעביר אותן לפיסי זה די מעיק שלא לדבר על למצוא זמן פנוי שהפיסי היחידי בבית לא תפוס ע״י אחד הילדים או הבעל.
    ציינה פה מישהי את תוכנת האי פוטו המקסימה על המק ושפיקאבוק מדפיסים אבל החיסרון שהם מדפיסים רק את הפורמט הקטן שלה , איי ארבע שוכב…ולפעמים רוצים משהו גדול יותר.
    בקיצור החלטתי שיותר נוח לי לעצב את האלבום באינדיזיין, תוכנת עימוד קלה ונוחה ולהדפיס במקום שנקרא לייזר לינק (יושבים ביבנה באזור התעשייה). האיכות שלהם מדהימה והדפים קשיחים מקרטון עם פינות מעוגלות. שליחות חינם מעל 300₪.
    ופתיחה שטוחה כמובן.

  17. אני כבר שנים תקועה בסוגיית האלבומים. אפילו התחלתי ב Artifact Uprising והתייאשתי מתישהו באמצע. לא הכרתי את מונטאג' מיד רצה לבדוק. הקלות שאת מתארת היא מה שאנחנו צריכים.
    תודה על פוסט מעולה והנעה לפעולה לעשות וזהו. שנאמר: צלם מעט והדפס הרבה 🙂

  18. תודה דרלינג על הבעיטה בישבן, התמונות שלנו מלפני 9 חודשים מצאו בית חם באלבום של PicaBook.
    הממשק החדש שלהם חביב ביותר (ביחוד למשתמשת מק שכבר התייאשה ממשקי אלבומים) והתוצאה מקסימה ביותר.

  19. ענת פונרו

    סופר פוסט !
    באופן חד שמשעי מקדם אותי לכיוון היעד !!
    תודה??
    … אלבומים לילדי (לא מציינת גיליהם .. מפאת הרגש – מביך בו אתפס בתור אמא ויצור נוסטלגי שכמותי)

    שוב
    תודה

    1. רונית כפיר

      יאללה ענת GO!!
      קחי את הסופשבוע ודווחי איך התקדם!

  20. אלכסה

    כרגיל, יופי של פוסט. אפשר לשאול באיזה רקע השתמשת לאלבום? ראיתי שיש הרבה רקעים. תודה אלכסה

  21. דפנה דריאל

    מותק???

  22. גלית

    אני עובדת עם לופה רק בגלל שאין לי כוח ללמוד עוד תוכנה. הם לא מיישרים אוטומטית וזה ממש מחרפן. הם לא עובדים עם מק ולאחרונה כשניסיתי ללמד את אמא שלי לעצב ולהשתמש בעריכה האוטומטית שלהם גיליתי לחרדתי שהעיצוב האוטומטי הוא רק לאלבום משמאל לימין. בתוכנה בעברית. בקיצור, המסקנה לא להתעצל ולהפסיק להשתמש בהם. יש לציין שאני רק מעצבת אצלם לוח שנה, לשאר העיצובים יש לי תוכנה מקצועית (בכל זאת…)
    פוסט מעולה כרגיל, עשית לי חשק לשחרר קצת ולבצע יותר

    1. רונית כפיר

      תודה יקירתי על התגובה.
      אין לי ספק שהיתרון שלופה מחזיקים בו, הוא בשל היותם הראשונים בשוק, ורבים שומרים להם אמונים ופשוט רגילים.
      לכן הייתי כל כך מופתעת כשראיתי איך נראה הממשק ואיך הוא מתנהג. מקווה שהם ישכילו לשנות ולהתאים עצמם לזמנים האלו.
      אמשיך בבדיקה לקראת אלבום בר המצווה היפהפה של שחר, עם הצילומים המושלמים שלך. ראינו כמה יפים הם בפרינט על הברכונים!

  23. בר

    אני ממליצה מאד על פייסגיפט.

    ההדפסה איכותית מאד (HD, תמיד תקחי HD), התכנה אינטואיבית והשירות מעולה.

    שווה נסיון.

    1. רונית כפיר

      התוכנה נראית פשוטה ונוחה באמת, למרות שהאתר לא העיף אותי.
      למשל: מדוע אני צריכה לבחור טמפלייט בלי שראיתי כמה עמודים לדוגמא ממנו?
      (ומדוע הטמפלייטים כל כך מכוערים?)

  24. נעמה אורבך

    הניסיון שלי עם לופה היה נוראי. לא הגעתי בכלל לשלב השירות וההדפסה שייתכן שהם מצוינים, התוכנה שלהם היתה בלתי מתקבלת על הדעת. תמונות שלא מתיישרות אחת לשניה אוטומטית וצריך ליישר אותן ידנית בלי יכולת לדעת בוודאות שהן ישרות? מה, אתם רוצים לחרפן אותי? לחובתי יאמר שהדעה הזו מבוססת על התנסות מלפני כמה שנים, מקווה מאוד בשבילם ששיפרו את הממשק. ממה שקראתי בפיד שלך – זה לא המצב.

    1. רונית כפיר

      זה לא רק הם.. יש לא מעט ממשקים שעובדים ככה, אני זה אכן מחרפן.

  25. הילה

    באסה שהמחיר אסטרונומי אחרי עלויות השילוח, המכס ושאר ירקות, אבל היי, לפחות יצא מקסים מקסים מקסים!!

    1. רונית כפיר

      באמת יצא יקר, אבל אבל שווה. זה היה טיול יפה וכייפי בצורה יוצאת דופן.

  26. חנה תדהר

    איזה כיף של בהירות ונוחות של טיפים תודה יא כפיר אחת

  27. נועה

    פוסט נהיר בהיר ומועיל! תודה רבה. אוהבת לקרוא אותך. והתמונות יפהפיות.

  28. נעמה אורבך

    פוסט נהדר, כיפי ושימושי. אני אישית, בגלל שאני משתמשת במק, מעצבת את האלבומים בתוכנת iphoto שיש לה אפשרויות פשוטות ויפות, ומדפיסה דרך פיקאבוק. מניחה שאיכות ההדפסה יכולה להשתפר, אבל זה הכי נוח לי כי כל התמונות שלי ממילא נמצאות על התוכנה הזו במחשב. יש יתרון גם לזה שמכירים את התוכנה טוב, יודעים כבר איזה ליי אאוטים את אוהבת ומשתמשים בהם שוב ושוב, חוסך הרבה זמן. והשירות של פיק א בוק מצוין מניסיוני, עונים על שאלות מהר, חוזרים אליך וכו. אין לי מושג לגבי הממשק של התוכנה העצמאית שלהם. מה שאני עושה בדרך כלל זה מכינה כמה אלבומים לקראת ראש השנה ומנצלת את מבצעי החג כדי להדפיס. וקראתי בבלוג של צלמת אמריקאית שהיא מדפיסה שני עותקים מכל ספר – אחד הולך לדפדוף חופשי של הילדים הצעירים שלה, בלי לחשוש שאיזה דף יקרע או יתלכלך ובלי לגעור בהם, ואחד הולך לכספת חסינת אש. כי בכל זאת , זכרונות ילדות וזה. מודה שאני מפנטזת על כזה דבר אבל לא עושה.

    1. רונית כפיר

      תודה נעמה! ינוסה ויטופל! גם פיקאבוק.
      מודה שעם לופה ממש קשה לי, אבל שמעתי עליהם דברים טובים, גם לגבי איכות הדפסה.
      בגלל שזה היה אחד ואולי יהיה עוד אחד או שניים, נראה לאן נמשיך מכאן!

  29. אילת

    פוסט מעולה ומאוד שימושי. כתבת נהדר והדגמת הכל באופן ברור ומלא השראה. נהדרת !!

  30. אלכסה

    כרגיל – פוסט מושלם בטעם מושלם. ישר נכנסתי לחקור את את Montage והתרשמתי. אפשר לשאול איזה רקע בחרת?

    1. רונית כפיר

      תודה אלכסה!
      בטח שאפשר – בחרתי במגזין לבן. התלבטתי עם שחור.
      חברתי הצלמת טל יעצה לי שלאנשים לבן הוא רקע טוב, ושחור טוב לנופים. בגלל שזה חצי חצי, הלכתי על לבן ויצא מהמם.
      גם הרקע של הפורטפוליו מצא חן בעיני, אבל הלכתי על הסידור הכי נקי – נקרא לדעתי "מגזין"..

כתיבת תגובה

רוצה לרכוש את ההרצאות שלי?

הירשמו לעדכונים
על פוסטים חדשים בבלוג

פוסטים לוהטים

לא לעשות כלום, רונית כפיר

לא לעשות כלום

אחרי תקופה מוטרפת לקחתי שבועיים חופש והצלחתי לא לעשות בהם כלום. לפחות כל מה שקשור לעסק ולעבודה שלי. היה קל משחשבתי. עכשיו השאלה איך ממשיכה

לפוסט המלא »
המגירה הפתוחה רונית כפיר בלוג

המגירה הפתוחה

ליצור תוכן זה כמו לכתוב למגירה. לפרסם אותו זה כמו לכתוב למגירה פתוחה: הגישה אליה מותרת לכל מי שרוצה. איך להתגבר על הפחד ולמלא את

לפוסט המלא »

פוסטים אחרונים

הנושאים הכי חמים לפי

בינתיים, באינסטגרם שלי:

אני רוצה עדכון
על פוסטים חדשים בבלוג

פוסטים לוהטים

טקס חוזה גבולות בלוג רונית כפיר נעים מאוד

טקס, חוזה, גבולות

הטקסים שאנחנו עושות עם הלקוחות שלנו משמעותיים יותר ממה שנדמה. הם מסמלים את הגבולות ואת ההסכמה של הצדדים להיכנס למערכת יחסים עסקית. על "טקסים עסקיים"

לפוסט המלא »

פוסטים אחרונים

הנושאים הכי חמים

בינתיים, באינסטגרם שלי: